http://www.panoramio.com/photo/1425141
Het is de Rogun Spring, bij Rogun, Tajikistan!
http://www.panoramio.com/photo/1425141
Het is de Rogun Spring, bij Rogun, Tajikistan!
Nog vóór het Nurek reservoir waar de rivier Vakhsh uit voortkomt, die dan weer de Amu Darya wordt.
Was steeds aan het meezoeken en opeens was ie daar, sorry dat ik er als de derde hond met het been vandoor ga… ![]()
Duidelijk gevalletje inkoppen of als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. “Spring” (dus niet bron, well, source) en “Tajikistan” waren voldoende in Google afbeeldingen. Het spel is hard, maar het is wel goed.:wereld:
Spring near Rogun (Tajikistan) Panoramio is no longer available
Rogun was te vinden via de rivier: Rogun Dam is an unfinished dam across the Vakhsh River in southern Tajikistan. It is one of the planned hydroelectric power plants of Vakhsh Cascade. Rogun Dam - Wikipedia Het moet uiteindelijk de hoogste dam ter wereld worden en met een hydropowerplant (met water dus) electriciteit opwekken. Er is nogal wat ophef over omdat het de watertoevoer naar het zich eindelijk weer vullende Aralmeer voor een periode van 8 jaar verminderd.
De rivier mondt uit in de Amu Darya, die uitmondt in het Aralmeer. *The Vakhsh River, also known as the Surkhob (in north-central Tajikistan) and the Kyzyl-Suu (in Kyrgyzstan), is a Central Asian river, and one of the main rivers of the nation of Tajikistan. It is a tributary of the Amu Darya River.*Vakhsh (river) - Wikipedia
Puntje voor Physio75.:cheer::dag:
De score:
1: Marifran…115
2: Roanna…110
3: Loesje505…82
4: Corberana…68
5: @ngel…67
6: Kingfishererik…61
7: Lennart1…41
8: Stancy…40
9: Roberts…38
10: Marion 2…28
11: Bloem…27
12: WizardOfOss…27
13: JurjenB…21
14: brasgordel…20
15: Maredaro…19
16: Toos…15
17: Besmile…13
18: dutchgirl…12
19: Cynthia…10
20: Jellebowski…10
21: physio75…10
22: Rvanhegelsom…9
23: Markr…8
24: Kaylo…8
25: Mela…8
26: Liubi…8
27: lagelandenbewoner …8
28: Maffi…8
29: Carolina…7
30: pvdt…7
31: Meira1972…7
32: Tempelssammy…7
33: Michiel…6
34: Frank1285…6
35: Elsmarijn…5
36: Davenuman…4
37: Schoentje…4
38: Xenomania…3
39: BesteDaniëlle…3
40: Xander…3
41: Frank34…2
42: Babseba…2
43: Raymond19…2
44: Dirkpie …2
45: EdjeQ…2
46: Georgessiam…2
47: Tim-V…2
48: Mathilde9900…2
49: lekstokje…2
50: Xena…2
51: Beppie1…1
52: Globeskater…1
53: Vivaturkije…1
54: Lotte85…1
55: rik072…1
56: Liset84…1
Physio75, go for it!
Yes, I’ll go for it, maar wel na vanavond want ook ik moet zo weg en wil even een goed plaatje zoeken. :dag:
Hoe heet het en waar is het (plaats, land) ?
Dit is het document waarvoor ik deze middag geen tijd meer had het door te nemen : zie maar pagina 5 linkse kolom: … Tajikistan … Rogun Dam !
http://www.eucentralasia.eu/fileadmin/user_upload/PDF/Policy_Briefs/PB14.pdf
Opgelost en nieuwe zoektocht !
Het nieuwe plaatje. Ik zou er geweest kunnen zjn, want het is wel een bekend plaatje op onze vakanties, maar dat zal het vast niet zijn.
Ik begin alvast…Europa?
Misschien wel Turkije?
Turkije en Europa allebei niet.
Indonesië ?
Ook niet.
De (physio)plicht roept, ik ben vanavond weer online!
Nobody calls from anywhere to say hello? Niemand een idee? Wie herkent de berg? Of het soort lampen op de aanlegsteiger? Deze kunnen verwijzen naar een land/eiland? Ach ja, we spelen het een beetje strategisch… logisch dan blijft het hier stilletjes tot :cheer:
deze vinger wijst in dit geval ook naar U! Toch!
aanname: er is sprake van een verschil in getij, zie de palen, het is nieuw, of netjes onderhouden, de schepen die hier komen zijn “snelle” sportvissersschepen, resort, privé. er staat een kleine kraan “voor grote vissenof kleine bootjes”
tot zover
Jaja, vingertje ook naar mij…maar heb gisteren toch ook even een beetje m’n best gedaan.
Die snelle boten had ik ook al wel gelinkt aan een resort of een bepaalde klasse toeristen. Die kraan intrigeerde me ook … maar het verschil in getij… had ik niet gemerkt…
'k ben nog niet echt georienteerd, te weinig geelimineerd.
Eigenaardig er komen ook geen andere vragen, meestal is er minder geduld.
Hier dan een vraag:
Azië??
Ergens in Latijns Amerika?
Ook geen Azie of Latijns Amerika.
Maar Brasgordel en Stancy trekken wel goede clonclusies…
US?
en dan Alaska
Salmon / Halibut fishing?
Is het een eiland?
Geen US, en geen salmon of halibut, maar er wordt wel andere (grote) vis gevangen in deze omgeving.
Strict genomen zou ik niet zeggen dat wat je op de foto ziet een eiland is, maar in feite maakt het wel onderdeel uit van een eiland.
Even terugkomend op wat ik eerder zei: het zijn goede conclusies, met uitzondering van resort en privé, want dat is het niet. De kraan is idd voor grote vissen, niet voor kleine bootjes.