Het Grote Zoekplaatjestopic

Hoechst?

Bedoel je de chemische fabriek Hoechst?
of het Industriepark Höchst?
of de stad Höchst?

Nope. Geen één vd drie.

Is het in Eberbach? Kassel?

En wat bedoel je precies met Unilever? Dat stukje is mij niet helemaal duidelijk… wat een moeilijke zeg!

Na jouw reactie, is het zuid, noord, west of oost van Darmstadt?

• Noch in Eberbach, noch in Kassel.

( Bericht van 03/08/2010: Nog een bijkomende tip:
Er is een film… dat weten we, maar ook Unilever maakte gebruik van hetzelfde gegeven voor een product uit de sector voeding.

Corberana@ je naderde de place to be… ben je intussen afgedwaald en verloren gereden? )

• Weet je niet waar Unilever voor staat?
    Unilever is een multinational op het gebied van voedingsmiddelen (Foods), persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen (Home & Personal Care).

Hallo,

Darmstadt?
Je vraag omtrent een straal +/- 100 km van Köln… euh van Köln tot Darmstadt is meer dan 200 km. Herlees toch nog maar eens de oudere berichten.

Jaa tuurlijk weet ik wat Unilever is. Alleen vind ik de omschrijving van je hint nogal cryptisch… Kan je het tipje van de sluier nog iets verder oplichten?

Vervang in de samenvatting in de alinea over film (bericht van 30/07/2010) het woord “film” door “product”, nl. :

Het product van Unilever brengt een verhaal dat exact handelt over hetzelfde gegeven/onderwerp/thema. (geen product in concreto over dit gebouw, maar een product waarvan de inhoud exact dezelfde betekenis weerspiegelt).

Zowel voor de film, als voor het product van Unilever zijn dit geen loze woorden. De vergelijking geldt voor 100% tov wat we zoeken. Ik kan het bewijzen… maar dan is het geen hint meer.

Is het ten Zuid-Oosten van Keulen?

Aan alle zoekers:
'k ben dit weekend off-line tot zondagavond. Ben er zondagavond of maandag opnieuw.
Het verwondert dat deze zoektocht zo lang duurt. Heb ik zeker niet verwacht. Maar ik heb m’n binnenpretjes wel gehad door nog eens aan de andere kant vd lijn te mogen staan.

Onze vakantie nadert… praktische voorbereidingen, thuis nog wat taken en daarna 15 dagen off-line… “outside of time” puur genieten.
Het plaatje vrijgeven is ook maar niks. Climax zonder fun is niet de inzet van dit spelletje.
Daarom concrete tips opdat de volledige oplossing er komt en er een punt kan toegewezen worden zodat hij/zij die scoort het spel kan verder zetten met een nieuwe zoekplaat.

'k zou zeggen: Alle hens aan dek….het kan sprinten worden om als eerste de volledige oplossing aan te reiken omdat de hints tastbaar zullen zijn en niet cryptisch. Beloofd.

Here we go:

-“wat” we zoeken
zijn een serie figuren die samen iets symboliseren (een gegeven/onderwerp/thema).
Iedere figuur op zich symboliseert iets en allen samen symboliseren ze een geheel. Het gesymboliseerde geheel werd als naam aan het gebouw gegeven en ook het museum dat er in gehuisvest is heeft in zijn benaming de naam vh gebouw overgenomen.
Het museum kan waardevolle bezittingen/stukken hebben maar dit heeft niets te maken met wat we zoeken, de naam vh museum heeft dat wel.

Zoals ik al herhaalde:
de foto toont slechts een gedeelte van het gebouw/van wat het is: dwz noch het volledige gebouw, noch alle figuren staan op de foto. Het plaatje is zelfs te google-en met slechts één afgebeeld figuur en je hebt ineens heel de collectie.
De film, het product van Unilever en het te zoeken plaatje symboliseren krak hetzelfde thema.

-“waar” we zoeken een héél mooi stadje met een prachtige altstadt met veel vakwerkhuizen dat gelegen is langs een bekende toeristische route. Het stadje sluit als een lint aan bij een andere stad: het één stadje vloeit als het ware in de andere stad.
en bij herhaling heb ik vermeld: zoek het in Midden-Duitsland, maar in westelijke richting vh geografisch middelpunt.

Ter herinnering: zie in de posts:
-Zoek het niet ten zuiden van Frankfurt am Main: dus zeker niet in Darmstadt en omgeving.
-Keulen behoort niet tot Midden-Duitsland : dus ook niet Keulen
-met Homburg en Giessen ga je alleszins niet verder van huis … met Mainz en Büdingen doe je dat wel. Corberana @: ik zie je zo thuiskomen… behalve als je voorbijgereden wordt.
(Hier is dus wel degelijk iets in de goede richting te zoeken)

-“Wanneer” als je de 2 voorgaande antwoorden vindt, dan heb je normaal ook het juiste jaartal ivm het gebouw. Het gebouw is véél later een museum geworden want wat’s in a name.

Ik heb voor publicatie de foto getest en heb hem gevonden met drie basis-woorden.
Ben zelf benieuwd tegen zondagavond. Na oplossing vermeld ik nog naam vd film en product van Unilever.

Tot dan.

Ja, dit is een heeeeele moeilijke! Respect, heb er me al suf op gezocht… misschien na het weekend! Alvast een fijne vakantie toegewenst! :slight_smile:

Met de uitleg moet het stadje echt te vinden zijn. Het is een héél gekend stadje, zo gekend als de toeristische route zelf.

Ik heb nochtans “licht” gegeven in de vorige posts. Wie heeft daar al eens op “gestudeerd” ? Niemand heeft de lampen geteld, héhéhé.

Na het weekend ben ik soms nog wel een paar dagen on-line. Nu een weekend afwezig, de echte vakantie volgt iets later.

O ja, al veel naar de tips gekeken, hoor! Duitsland ken ik echter niet zo goed en spijtig genoeg heeft m’n baas google maps geblokkeerd… :frowning: Maar ik zoek verder!

komt de route door Neuschwanstein?

mijn 10’ om aan te passen zijn voorbij, dan maar het vorige bericht opnieuw met aanpassing/vervollediging hierna:

Met de uitleg moet het stadje echt te vinden zijn. Het is een héél gekend stadje, zo gekend als de toeristische route zelf. Het is tevens een historische route waar lang geleden de Oranjes en de Nassauers woonden, deze route is over Nederland en Duitsland samen, meer dan 2000km lang. Zij die deze route rijden met de auto of met de fiets bezoeken zeker dit stadje. (Hiermee doen wellicht de Nederlanders onder de zoekers hun voordeel, maar ik ben er ook geweest hahaha… ).
(met vermelding van die meer dan 2000km … loop niet te ver in het bos hé)

Ik heb nochtans “licht” gegeven in de vorige posts. Wie heeft daar al eens op “gestudeerd” ? Niemand heeft de lampen geteld, héhéhé.

Na het weekend ben ik soms nog wel een paar dagen on-line. Nu een weekend afwezig, de echte vakantie volgt iets later.

komt de route door Neuschwanstein?

Jellebowski@
Neuschwanstein dat is in Beieren en dan nog héél zuidelijk in Beieren. Pff… neen, er is ook wel een plaats die men het Neuschwanstein vh Noorden noemt en dan zit je goed wat de route betreft.

Maar blijf allen vasthouden aan de tips ivm regio in mijn uitvoerige post.

Het ligt op de oranjeroute, nietwaar?

Inderdaad het stadje sluit héél nauw aan bij de Oranjeroute.

Hallo iedereen,

'k ben er opnieuw en klaarde de lucht inmiddels op van :smoke: tot :zon:? of moet er nog zand zijn :crybaby: ?

moeilijk hoor…Burgeltzt??