je bedoelt de Burg Eltz te Münstermaifeld? Nee, zeg dat ligt toch echt niet langs de Oranjeroute.
alléé… nog wat zand want we naderen al “zoekdag 29”:
'k heb al eens verwezen naar m’n oudere posts o.a. ivm: "ik zal meer licht geven :idea::idea::idea::idea::idea::idea::idea: " .
Recent ben ik nog teruggekomen op die lampen: “Niemand heeft de lampen geteld”
Je kon het ludiek interpreteren, maar dat licht of die lampen zijn van geen belang, wel het bekomen getal/cijfer van hun optelsom is van kapitaal belang.
Even proberen, hé… zeven, “sieben”… Is het misschien in Siegen?
'k zal een bijkomende geste doen door een bijkomende detailfoto te publiceren, nl. een andere spitsbroeder van die mannekes.
Goed geprobeerd, maar het is niet Siegen. Zuidelijker van Siegen.
Wiesbaden? gaat over in Mainz…
ja, dat is zowat te vergelijken met wat ik bedoel dat het ene stadje over gaat in een ander…maar Wiesbasen en Mainz zijn al steden en geen stadjes … te groot tov wat we zoeken. Met Wiesbaden ben je al té Zuidelijk tov Siegen: dus tussen Siegen en Wiesbaden.
Nogmaals aan allen: blijf langs die Oranjeroute. Jo Erens zou het allang gevonden hebben.
Zou het in Koblenz kunnen zijn?
Hallo,
Trek nu écht eens een rechte lijn tussen Siegen en Wiesbaden én vooral blijf langs de Oranjeroute. Koblenz ligt niet langs de Oranjeroute.
En heb je m’n laatste bericht al herlezen met aanpassing: Jo Erens? (Dat is nu toch wel echt pap geven met de pollepel hé)
Dude, zoals ik al zei: mijn google-maps werkt niet… Ik moet dus zoeken met slechte kaarten…Ahaaa… limburg?
De pap heeft z’n werk gedaan. Om volledig te zijn het is wel Limburg an der Lahn… en nu de rest: denk aan die serie van zeven adonissen.
“Haus der sieben laster” in de oude binnenstad van limburg an der Lahn. Brückengasse 9. De hoofden stellen de zeven ondeugden voor: hoogmoed, hebzucht, afgunst, lust, vraatzucht, woede en luiheid. Het werd gebouwd als vakwerkhuis in 1567. De hoofden werden waarschijnlijk aangebracht om boze geesten te weren tijdens de bouw. Er is nu een geschiedkundige museumwinkel gevestigd. Vildan Hillenbrand opende het Museum “Kunst in het huis van de zeven ondeugden.” in 2007. De link met film is duidelijk: Seven (steengoeie thriller) De link met unilever heb ik nog niet direct… Grts,Jelle
Het museum zou gericht zijn op sacrale kunst…
Op zoekdag 29: Eindelijk …gefeliciteerd, Jellebowski jij scoort het punt en mag de volgende plaatsen. Die pap moet héérlijk geweest zijn. Vooraleer ik de punten aanpas, het dessertje voor de andere zoekers:
**- in de de film “Se7ven” **van regisseur David Fincher vermoordt een serie-moordenaar zijn slachtoffers aan de hand van de zeven hoofdzonden. Een van de eerste slachtoffers is een enorm dikke man (vraatzucht!) die met zijn gezicht in een bord spaghetti ligt. De moordenaar heeft, zo blijkt later in de film, zijn slachtoffer gedwongen zich letterlijk dood te eten. Na enkele moorden beginnen de detectives een patroon te vermoeden. In een prachtige scène zien we Detective Somerset, gespeeld door Morgan Freeman, in de New York Public Library onderzoek doen naar die zeven hoofdzonden.
-
in 2003 of 2004 kwam Unilever (de maker van de Ola-ijsjes) met het meest verleidelijke ijsje aller tijden: Magnum 7 Sins. Een zondig lekker ijsje in 7 overheerlijke en exclusieve smaakvarianten: Hebzucht, Vraatzucht, Jaloezie, Lust, Wraakzucht, IJdelheid en Luiheid.
-
vooraf de publicatie vd zoekplaat: de drie algemene basis-woorden waarmee ik hem heb getest op “Google Afbeeldingen” zonder naar de geografische ligging ve stad gezocht te hebben. We zochten zowaar in Duitsland, ja toch?
**" Holzschnitzerei Köpfen Deutschland " **(de puntjes op de ö bleken belangrijk, zonder kwam ik er niet, niet meer dan dat). -
de geschiedenis van het Haus der Sieben Laster:
http://www.haus-der-sieben-laster.de/7laster.html -
de fiets Oranje-Route: lees "Etappe 2 "
http://www.oranjeroute.nl/Oranjefietsroute/tabid/7441/Default.aspx
-nog een aantal foto’s om af te sluiten.
Limburg an der Lahn, een prachtig stadje gelegen aan de rivier de Lahn, een prachtig fiets- en wandelgebied. Met het aansluitend stadje bedoelde ik Oranje-stad: Diez.
Ik had niet veel keuze dan de foto uit te vergroten omdat de naamplaat met alle gegevens over het “Haus der Sieben Laster” aangebracht is naast de inkomdeur en ook om de figuren duidelijker te maken, maar dit stadje en dit huis zijn heel bekend en het thema is universeel: de 7 deugden en 7 ondeugden.
In een afzonderlijke post pas ik de punten aan.
De score :
1: Marifran…106
2: Roanna…101
3: Loesje505…79
4: @ngel…66
5: Corberana…63
6: Kingfishererik…53
7: Lennart1…41
8: Roberts…36
9: Marion 2…28
10:Bloem…27
11: WizardOfOss…27
12: JurjenB…20
13: Maredaro…19
14: Toos…15
15: Besmile…13
16: Cynthia…10
17: Rvanhegelsom…9
18: Jellebowski…9
19: Markr…8
20: Kaylo…8
21: Mela…8
22: Liubi…8
23: Carolina…7
24: pvdt…7
25: Meira1972…7
26: Tempelssammy…7
27: Michiel…6
28: Frank1285…6
29: Elsmarijn…5
30: JoanV…4
31: Davenuman…4
32: Valentijn…4
33: Xenomania…3
34: BesteDaniëlle…3
35: Xander…3
36: Frank34…2
37: Babseba…2
38: Raymond19…2
39: Dirkpie …2
40: EdjeQ…2
41: Stancy…2
42: Beppie1…1
43: Globeskater…1
44: Vivaturkije…1
45: Tim-V…1
46: Lotte85…1
47: Georgessiam…1
Tot later en Jellebowski, jouw beurt om het happy te maken !
Wij logeerden in dezelfde straat een paar huizen ver vh het Haus der Sieben Laster, vandaar dat ik misschien zo ondeugend was bij de keuze van die foto :D.
Daaa…ag iedereen, ik ga met vakantie op de bonnefooi en dan wat relaxen: zwembad, sauna, jacuzzi, wat in de schaduw onder de sparren, een beetje strand, 's avonds wat gezelligheid aan tafel en …'k zal eens wuiven vanop die toren.
Veel plezier ![]()
Stancy
Bedankt voor deze goede struggle voor iedereen en een goede vakantie.
Jelle, gefeliciteerd met deze welverdiende overwinning.
Groetjes uit Portugal
Rob
Dankejewel voor deze reactie.
dacht nooit dat hij zo moeilijk lag: 'k begon toch wat te twijfelen is het komkommertijd? moe van te zoeken? of onstond er een lichte wrevel omdat het zooooo…o lang duurde, maar ik waardeer jullie implentatie-gevoel in dit spel. 'k denk dat ik het met eerlijke hints nog wel enkele dagen had kunnen rekken (misschien behalve als Corberana aanwezig was want die ging in sneltempo naar Giessen een stap vooruit en hij was er: ik heb hier meermaals naar verwezen)… maar mijn beschikbaarheid is er momenteel niet meer… er moest een oplossing komen.
Wie gaat verder dan 29 zoekdagen? Succes !
Hehe… Allereerst veel plezier met de reis! Ik moet zowaar nog 20 dagen wachten en dan is 't mijn beurt:vak02:…
Pffff… Ik moet toegeven, 't was een moeilijke. Vooral mijn gebrekkige kennis van de duitse taal heeft mij hier parten gespeeld denk ik. En het afsluiten van google maps (op de plek waar ik meestal zit te zoeken) zal er ook wel voor iets tussen zitten ;). Op de kaart waar ik zat te kijken (alleen van Hessen, want op grotere kaarten van duitsland die ik te pakken kon krijgen) stond dit stadje niet, was dus ook moeilijk een rechte lijn te trekken
Die pap was dus idd wel een hulp!
Enfin, 29 is wel 't langste ooit zeker? Proficiat, dus! 't Zal moeilijk te toppen zijn, maar hier gaat ie!
Grts,
Jelle