Henriette gaat naar Malta en Gozo

Als reisredactielid voor Wereldwijzer mag ik aanstaande vrijdag weer in het vliegtuig stappen voor een reis naar Malta en Gozo. 4 Dagen lang mag ik Gozo ontdekken en 1 dag ga ik naar Valetta in Malta.

Heb jij nog goede tips?

Wil jij mij volgen onderweg, kijk dan mee via de hashtag #maltaismore

Ga naar de Upper Baracca Gardens in Valetta, vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over de Grand Harbour. Verder is een bezoek aan Mdina, de oude hoofdstad, een absolute must! Vlakbij is nog Mosta, met een kerk met een enorme koepel, geloof de op 3 na grootste ter wereld zelfs.

Er liggen veel van die leuke gekleurde vissersbootjes (luzzu’s) bij het dorpje Marsaxlokk. Comino met zijn Blue Lagoon is prachtig maar ga wel vroeg voordat het volloopt met boten. En als je een duikliefhebber bent, je kunt er prachtig duiken, zowel bij Malta als Gozo!

Malta is lekker chaotisch druk.
Op Gozo is het een pak rustiger. 't Is maar een voorschoot groot, maar erg afwisselend en met veel sfeer …

Gozo is vaak een dagtocht vanuit Malta, maar er is veel meer te zien dan je in één dag op kan !

Naast klassiekers als : hoofdstad(je)Victoria (Rabat), Dwejra Point (& Azure Window), Ta’ Pinu, …

Nog enkele aanraders :

• zoutpannen bij Qbajjar,
  • grotten nabij het dorpje Xaghra : Ninu’s grotto en de grotere Xerri’s grotto, kleine grotten onder privé-woningen,
  • (postkaart)dorpje Gharb,
  • stranden : Ramla Bay, San Blas, …
    etc …

Je kan overigens ook fijn wandelen op Gozo !

Vast een fijne trip.

Bedankt Dutchgirl en LineC voor de tips! Het wordt 1 dag Malta en drie dagen Gozo dus genoeg tijd om deze parel te gaan ontdekken;)

Heb het echt geweldig gehad, bedankt voor jullie tips.
Eerste blog staat nu online zie:
http://www.wereldwijzer.nl/content.php?r=537-Reistip-Henriette-Verblijf-in-een-farmhouse-op-Gozo