Henriette gaat naar Gitschberg Jochtal

Volgend weekend is het zover dan ga ik een weekend naar de sneeuw in de Italiaanse Alpen. De Zuid-Tiroler regio Gitschberg Jochtal is dé bestemming voor liefhebbers van natuur en authenciteit is mij verteld.

Met 44 kilometer aan skipistes is het geen groot skigebied maar juist ideaal voor een short ski vakantie en voor reizigers die niet van massabestemmingen houden.

Ik vlieg op vrijdagochtend naar Innsbruck en op zondag weer terug waardoor ik 2,5 dag kan ontdekken wat deze regio allemaal te bieden heeft. Ik weet nog niet precies wat ik allemaal ga doen maar hoop in elk geval de 2500 meter hoge Gitschberg te bestijgen en wat actie te beleven tijdens een rodel/sleetocht.

**
Ik ben benieuwd of iemand hier al wel eens is geweest voor een wintersportvakantie?**

Geen ervaring, maar ik wil je wel veel plezier wensen!

Ziet er goed uit, enjoy!

Dankjewel Zaan en Danecka:)

Morgen is het zover, dan vlieg ik om 07.00 uur vanaf Amsterdam naar Innsbruck. Rond een uur of elf kom ik dan al aan in het hotel waar ik twee nachten zal verblijven, Hotel Lärchenhof.

Ik heb eerst een paar uurtjes vrij en dan ben ik van plan om de omgeving van het hotel een beetje te gaan verkennen. Rond 13.00 uur heb ik een afspraak voor een “Tobbagan” experience, oftewel een slee activiteit. Ik ben heel benieuwd…

De volgende dag ga ik skiën met een lunch in één van de bergrestaurants om vervolgens in de middag te genieten van de hotelspa. En dan zit mijn mini ski weekend er al weer op. In de ochtend vlieg ik op zondag terug van Innsbruck naar Amsterdam.

Via dit topic hou ik jullie op de hoogte van al mijn belevenissen en binnenkort kunnen jullie een reistips verwachten in dit forum.

Vanochtend ben ik rond 11 uur goed aangekomen in het hotel. In de middag stond er een sleehike op het programma. Vanaf het dal het ik 3,2 kilometer gewandeld naar Fane Alm om daar te genieten van een late lunch met lokale wijn in een van de berghutten. Toen het al schemerde rolde ik de hut uit en was het tijd om de sleetrack af te dalen…

Volgende week donderdag lees je alles in mijn reistip, voor nu deze foto’s: