Help kindertehuis Hamro Jivan Overleven!

In Nepal Kathmandu staat een weeshuis voor straatkinderen waarin alle hoognodige hulp aan de kinderen wordt geboden zoals: eten/ drinken / onderdak en onderwijs. De kinderen leven van het geld dat maandelijks door Nederlandse en Belgische sponsor ouders wordt geschonken. Iedere sponsor ouder heeft een eigen sponsor kindje. De directeur van het kindertehuis is van Nederlandse afkomst en heeft al enkele jaren contacten met mijn moeder. Mijn moeder Shirley de Munnik sponsort al enkele jaren een van de kinderen uit kindertehuis Hamro Jivan. Zij heeft het huis zelfs al een aantal keren zelf bezocht en heeft verschillende leuke activiteiten met deze kinderen gedaan. De kinderen leven daar samen in een huis met 47 andere kinderen en worden begeleidt door vrijwilligers/ docenten en het personeel. De kinderen doen regelmatig leuke activiteiten met de vrijwilligers.

**

**
Maar dan gebeurt er iets vreselijks…!!

Een aantal maanden geleden werd ontdekt door vrijwilligers dat de Nederlandse directeur van het kindertehuis verkeerde bedoelingen had met het huis. Een aantal kinderen bleken al geruime tijd seksueel misbruikt te zijn, zoals ook uitgebreid in de Nederlandse media besproken is. De Nederlandse directeur is samen met de leerkracht van het kindertehuis opgepakt door de Nepalese politie en hen staat een lange gevangenisstraf te wachten.
Het is in februari en maart veel in het Nederlandse nieuws geweest.

Maar wat nu met de kinderen…!
Door de Nederlandse media hebben veel van de sponsor ouders het vertrouwen in het kindertehuis opgegeven. Het kindertehuis draait nu op vrijwilligers. Maar vrijwilligers blijven niet eeuwig. Wat nu zonder sponsors? Geen geld voor voedsel, geen geld voor onderwijs, geen geld voor onderhoud van het huis, geen geld voor de huur van het huis…Maar vooral…geen geld voor leuke activiteiten voor de kinderen…!!
Maar er is hoop…!
Vrijwilligers proberen hun best te doen om het kindertehuis draaiende te houden om het de kinderen zo gunstig mogelijk te maken. Mijn moeder gaat in juni 2007 voor een maand naar het kindertehuis om hier ook als vrijwilliger aan de slag te gaan.
Dus help!!
Laat uw hart spreken en steun deze kinderen door sponsor te worden. Neem dan contact op met mijn moeder via onderstaand email adres.
U kunt ook haar materialen of een financiële bijdrage meegeven zodat zij terplekke iets kan aanschaffen voor de kinderen: kleding, voedsel, speelmaterialen, medicijnen, uitstapjes en alle belangrijke benodigdheden kan kopen.
**Met uw hulp kan mijn moeder voor de kinderen veel betekenen, de kosten van materialen, voedsel en kleding zijn in Nepal vele malen goedkoper dus uw bijdrage is in Nepal vele malen meer waard! **
Voor meer info, Mail naar : [EMAIL=“tonenshirley@hotmail.com”]tonenshirley@hotmail.com

Namens de kinderen: Dhanyabad (= dankjewel)