Help; advies over route Costa Rica en Nicaragua

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al ontzettend veel tips uit de verschillde berichten kunnen halen, waarvoor dank!

Komende zomer ga ik samen met twee vriendinnen reizen door Costa Rica en Nicaragua. We willen alles vooraf al vastleggen omdat we alledrie geen Spaans spreken. Onderstaande planning hebben we bedacht, wat vinden jullie ervan? Alle tips zijn meer dan welkom :slight_smile:

1. San José, Costa Rica (auto huren) – via Cartago naar Uvita rijden
  2. Uvita
  3. Uvita
  4. Uvita – via Tarcoles naar La Fortuna San Carlos (In Tarcoles krokodillentour van 2 uur)
  5. La Fortuna
  6. La Fortuna
  7. La Fortuna – Ostional
  8. Ostional
  9. Ostional – auto inleveren bij Liberia airport – Isla de Ometepe
  10. Ometepe Island
  11. Ometepe Island
  12. Ometepe Island – Granada
  13. Granada
  14. Granada
  15. Granada – Managua – Little corn Island
  16. Little corn Island
  17. Little corn Island
  18. Little corn Island
  19. Little corn Island – Managua – Leon
  20. Leon
  21. Leon
  22. Leon
  23. Leon – Managua – San Jose/Alajuela
  24. Alajuela
  25. Alajuela (vanwege vertrek vroeg in de ochtend een dag in Alajuela, voor de zekerheid) – Amsterdam

Hola,

Het reisschema ziet er goed uit! Hieronder nog een aantal tips:

• In Liberia de Ticabus pakken en naar Rivas reizen, vanaf daar taxi naar San Jorge waar je de ferry naar Isla de Ometepe kunt pakken
  • Reizen van Isla de Ometepe naar Granada is het snelste via ferry naar San Jorge, taxi naar Rivas en daar per bus naar Granada. Dit is sneller dan de boot Ometepe-Granada
  • Als je in Granada bent, ook uitstap maken naar Laguna de Apoyo en Masaya (vulkaan en markt)!
  • Ga je dag 23 vliegen van Managua naar Costa Rica? Als je dit per Ticabus wilt doen en ook nog eens eerst vanuit León naar Managua, lijkt me erg krap. Is wel mogelijk, maar dan zit je wel de hele dag in de bus.
  • Ik veronderstel dat je graag naar Ostional wilt voor de schildpadden? Het schildpadden seizoen is van jul-jan (pieken sept/okt). Misschien handiger om een andere plek te kiezen? Het ligt namelijk ver uit de route en je zult aardig wat reistijd kwijt zijn om daar te komen. Houd er rekening mee dat je in Costa Rica hele grote afstanden aflegt waar veel tijd in gaat zitten, handig om in te calculeren in je reisschema. In Nicaragua ben je, tussen de plekken die jullie willen bezoeken, max. 2 uur reistijd kwijt en niet langer :slight_smile: In Nicaragua en Costa Rica kun je schildpadden op verschillende plekken zien.
  • Ik las dat je een auto wilde huren in Costa Rica, check even naar welke plekken je met de auto heen wilt, anders handiger om een 4x4 te huren!

Saludos,
Sole

1 like

Bedankt voor de tips!
We kunnen onze huurauto ook inleveren bij Penas blancas. Weet je of het mogelijk is om daar in de Ticabus te stappen? Of wat andere mogelijkheden zijn?
Ik denk dat we Ostional inderdaad overslaan als het een hele reis is en in plaats daarvan naar Rincon de la vieja gaan.

En ik denk dat we inderdaad met de bus van Leon naar Managua en vervolgens naar San Jose gaan. Ik kan helaas geen redelijk betaalbare vliegtickets vinden. Heeft iemand daar misschien tips voor?

Hola,

Je zou even moeten chatten of mailen met Ticabus via hun website. Het is niet gebruikelijk, maar het moet wel mogelijk zijn hoor.

Voor vliegtickets kun je kijken op natureair.com, maar met de bus is altijd goedkoper. Met de bus is ook wel mogelijk, het is alleen echt een hele dag in de bus aan het reizen, dus bereid je erop voor.

Saludos,
Sole