Heb je eens een museum bezocht in Australië?

Ben je al eens naar een museum in Australië geweest? Zo ja, welke? En zo nee, waarom niet?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Jep,

In Adelaide, kan ik me alleen nog maar herinneren via een foto die ik van een llama heb genomen :stuck_out_tongue:

Een aboriginal museum ergens in Perth geloof ik, toen mochten we ook oude speren enzo beethouden ipv dat ze achter glas stonden opgeborgen.

In Melbourne, de laatste week van mn twee-maand-durende vakantie in Australië. Dr was n expositie over Dinosauriers wat me wel leuk leek.

Verder was er geloof ik ook nog een gigantisch museum waar ze ook aboriginal dingen hadden, misschien was het wel die in melbourne, dat weet ik niet meer…

Ja, al verschillende keren in Adelaide. Het leuke ervan is, dat de toegang vrij is, zo kun je steeds een ander deel van de musea bezoeken.
Ook lekker om even uit te rusten na een stadswandeling!
Ank.

We zijn dit jaar voor de vierde keer naar Australie geweest en hebben nu ongever 3/4 van het land gezien, dus ook al veel musea en parken.
Het is zowieso gemakkelijk daar omdat zo’n beetje alles wat ouder is dan 30 jaar een museum genoemd wordt.

We gaan over een jaar of 2 het laatste stuk doen van Perth naar Darwin en dan hebben we het rondje compleet. Daarna wil ik nog een keer dwars door het land, van Prth via Alice Springs naar Cairns.

Gr Jeroen

Wij hebben heel wat musea en landmarksin Australia bezocht. Het mooiste? National Museum in Canberra imo. Erg leuk was ook het kleine museum van de Flying Docters in Alice en Port Arthur op Tasmania.

Ja zeker ! Wij zijn in Darwin naar het “Museum & Art Gallery of the Northern Territory” geweest. Dit was een erg mooi Museum, ook leuk voor kinderen trouwens !
In Adelaide zijn we naar naar het “South Australian Maritime Museum” geweest. Een leuk museum met een groot piratenschip waar je op en in kan. Ook erg leuk voor kinderen !

Ja, Flying doctors is erg leuk. Wij waren zeer verrast een Nederlands sprekende dame achter de balie te ontmoeten. Het bleek een Belgische mevrouw, die al heel veel jaren in Australie woont.
Verrassend!
Ank.

Ja, in Perth, mooi ruim museum.
In Darwin heel interessant en ten noorden van Bundaberg het Suikermuseum.

Margaret

Ik heb in 2006 de Ken Done art gallery in Sydney, the Rocks bezocht. Ben nl. een fan van zijn werk

Police & Justice museum in Sydney. Best bizar, er liggen oa moordwapens uitgestald met opschriften er bij van “In 1921 this knife was used by Jack Smith to kill Andy Jones”.

Tja, dat weet je dan ook weer zullen we maar zeggen…