ik had een paar vraagjes… ik ben een HBO-V studente die heel graag in Aruba of Curacao stage wil lopen… dit samen met 3 andere vriendinnen… die ook HBO-V studeren… nu vroegen wij ons af hoe we een stage kunnen regelen… zijn er uberhaupt stageplekken in Aruba beschikbaar voor 4 HBO-V studenten in de gezondheidszorg? Zo ja, heeft iemand toevallig tips voor ons? en weet iemand hoe we dingen moeten regelen? ik heb al op wereldstage.com gekeken… maar vroeg me af of jullie misschien tips en ervaringen met me wilden delen =)…
De stage is pas voor over 1,5 jaar… Maar ik ben nu al
volop op zoek naar een stageplek… Het regelen kost
namelijk ook altijd heel veel tijd… Ik zit nu in het 2e
leerjaar van het HBO-V en als alles meezit wil ik rond
september 2012 of rond februari 2013 stage lopen in
Curacao of Aruba :)…
Ik kan je wel een tip geven, Probeer nu vast alles uit te zoeken qua kosten, huisvesting, visum etc. Alleen probeer pas een stage te vinden zo’n 6 maanden voor je stage begint. Als je nu begint ben je echt heel vroeg en zullen veel bedrijven je nog niet aan kunnen nemen omdat ze niet weten hoe het er over een jaar bij staat. Dit klinkt heel gek, maar gebeurd wel vaak. Dat zou zonde van je tijd zijn.
Als je 6 maanden voor vertrek begint ben je ruim op tijd, en als je dan alles om de stage al hebt uitgezocht moet dat zeker in orde komen! Het is ook altijd handig om contact op te nemen met school. Zij hebben vaak goede contacten op ingangen.
Heel veel succes! En voor vragen kun je ook altijd een berichtje sturen.