Haven Tanger

Wij willen graag in het voorjaar vanuit Spanje (Algeciras of Tarifa) met de boot/ferry de oversteek maken naar Tanger.
Nu zie ik dat bijna alle rederijen naar de haven van Tanger Med gaan.

Zijn er ook nog rederijen die varen naar Tanger Ville?
wij willen dan graag in het hotel continental in Tanger verblijven en dit ligt aan de haven (maar kan me niet voorstellen dat dit dan de haven van Tanger Med is).

Hebben jullie advies/tips hoe wij dit het beste kunnen aanpakken?
Wij hoeven niet perse met een supersnelle boot de overtocht te maken…

En… wat adviseren jullie ons om te doen als wij 2 dagen in Tanger willen verblijven?

Ik hoor graag van jullie

Groetjes

Charlotte H.

Dag Charlotte,

Vanuit Tarifa kom je vanzelf in Tanger Ville aan.

Groet,

Tangiers

1 like

naar Tanger Ville is er alleen nog bootovertochten mogelijk vanuit Tarifa. Het zijn vooral de supersnelle boten die je in een halfuur aan de haven van de stad brengen.
Hotel Continental ligt aan de haven in de stadcentrum. authentiek hotel in de kasbah.
Het is te zien wat je zelf in 2 dagen wilt doen of bezoeken. Je kan een dag gewoon de stad en de oude kasbah verkennen met een wandeling langs de zeedijk. Je kan eventueel een taxi huren en naar de ondergaande zon in Cap Spartel gaan kijken of naar de grotten van Hercules.
Persoonlijk vind ik 2 dagen goed genoeg om de stad te verkennen, de oude kasbah met de wirwar van straatjes en naar de souks te gaan. Als je naar de souks van de lokale bevolking wilt gaan zien, kan ik je de souks in Bni Makada en de souk van Casabarata aanraden.

1 like

Hoi…dank voor jouw reactie.
de boten vanuit Tarifa, zijn dat dan alleen de supersnelle boten (ik vind het nl. leuk om wat langer te varen…)
en welke rederij zou je adviseren?