Ik ben Jolanda van 40 jaar.
En ik probeer te onderzoeken of ik in de toekomst vrijwilligerswerk kan doen met dieren.
Ik ben in Australie, Nieuw Zeeland en Thailand wezen backpacken in 1999 aangezien ik nu ouder ben kan dit niet meer (werkvakantievisum)
vandaar dat ik zoekende ben.
Bijkomstig is dat ik met mijn hond dit wil gaan doen.
Dus, suggesties? hoor ik ze graag.
Ik heb elders op dit forum gelezen dat je iets met ezels kunt doen op Bonaire. Verder vertelde mij een vriendin over werken met zwerfhonden iets buiten Istanbul. Een kennis van mij die dierenarts is werkt op de Galapagos voor het Darwin Research Institute. Kijk voor dit alles en meer ook op www.couchsurfing.org, ook per land. Succes! Ik hoop dat je wat leuks vindt!
Ben nog wat belangrijks vergeten, ik heb geen spaargeld ben werkloos geraakt en het lukt mij, nog, niet om betaald werk te vinden. Daardoor zit ik eraan te denken om blijvend Nederland te verlaten en via vrijwilligerswerk ergens ter wereld mijn plek te vinden.
Vrijwilligerswerk doen in het buitenland is over het algemeen erg duur, Jolanda. Behalve als je het via een kerk regelt. Goedkoop is het via www.workaway.info - lidmaatschap per 2 jaar 22 euro. Je hoeft alleen de reis zelf te betalen.