Hallo! Ik ben Wortelbrood

Allereerst; wat een ontzettend leuk forum!

En natuurlijk, hallo!
Mijn “naam” is Wortelbrood. Ik ben een meisje van 19 jaar met een passie voor schrijven, lezen, reizen in de geest en reizen naar verre landen (tot nu toe vooral in mijn hoofd). Mijn opleiding tot creatief therapeut heb ik door omstandigheden stil moeten leggen waardoor ik nu 8 maanden de tijd heb om te doen waar ik zin in heb. Al een tijdje denk ik er over om een reis te gaan maken, maar de ins -en outs van deze reis zijn me nog niet helemaal duidelijk. Zo zit ik met de meest simpele vragen; hoe lang wil ik weg gaan? waar wil ik heen? hoe groot moet mijn backpack zijn? ga ik dit alleen doen, of met iemand samen? …

Mijn gedachten voeren me vaak naar Indonesië… Niet zo zeer omdat ik veel van het land weet; het is echt iets gevoelsmatigs. Ik heb behoefte aan een uitdaging, behoefte aan cultuursnuiven, terwijl ik aan de andere kant ook bang ben. Bang dat het me niet alleen lukt, bang dat ik ontvoerd word of bang dat ik verongeluk. Het idee om helemaal op mezelf aangewezen te zijn beangstigd me nu nog.

Ik heb al eerder genoten van de reisverhalen en ga nu lekker verder ideeën opdoen bij al jullie reislustige typjes. Heb je vragen voor me? Schroom niet om ze te stellen!

Tot ziens op het forum!
Liefs,

Wortel

Hoi Wortel,welkom op wereldwijzer!
Waarheen, wanneer, met wie, hoe lang en… hoeveel kost het eigenlijk om te gaan backpacken? Een aantal vragen die je jezelf meteen moet stellen, nog vóórdat je een ticket gaat boeken.
En dan komen de praktische vragen met betrekking tot visa, reisverzekeringen, lokale valuta etc.
Vooral wanneer het je eerste lange reis is, zal het misschien even een stortvloed aan informatie zijn waar je achteraan moet.
We hebben hier op wereldwijzer genoeg mensen (met reiservaring) die je eventueel kunnen helpen met je vragen,wortel !
Je kan altijd een topic aanmaken op de vele landenforums die aanwezig zijn hier op wereldwijzer.
Op het reisgenotenforum kan je een oproepje plaatsen voor een reisgenoot (of meerdere reisgenoten)
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Wortel!
Met vriendelijke groet,
georgessiam.

Bedankt voor je welkom Georgessiam!

Ik heb al flink wat rond gesnuffeld op het forum, erg leuk. Net nadat ik dit bericht had geplaatst werd ik door een bekende benaderd, of ik geen zin had om met haar mee te gaan backpacken in Thailand, Maleisië en Singapore. Wat een toeval! En wat was ik meteen enthousiast! Dus daarom bestaat nu de kans dat we in juni/juli 1,5 maand Azië onveilig gaan maken! :smiley: Ik merk meteen dat als er een bestemming is en een reisparner, de reis al snel wat meer vorm krijgt. Ik houd het forum nog in de gaten! :thumbsup:

Liefs

Op vakantie gaan naar Thailand is proeven van de typische cultuur en genieten van de rustige en paradijselijke stranden en alsook het is echt een goedkoop vakantieland,worteltje!
Indien je nog vragen moest hebben over Thailand,dan kan je ze altijd plaatsen in het Thailand forum hier op wereldwijzer!
Er zijn genoeg mensen die veel kennis hebben over Thailand om jou te helpen worteltje!
Succ6 nog en misschien komen we elkaar wel tegen op het Thailand forum.
groetjes,georgessiam.

Hoi Wortel
Nou Thailand heeft vele hoogtepunten oa:fascinerende metropool Bangkok: cultureel, winkelparadijs en bruisend nachtleven
• Kanchanaburi en zijn beruchte dodenspoorweg
• het bergachtige Chiang Mai met de vergulde Wat Doi Suthep, fantastisch handwerk en prachtige natuur
• de Gouden Driehoek, grensgebied tussen Thailand, Laos en Myanmar
• authentieke bergvolkeren en de beroemde giraffevrouwen in Mae Hong Son
• historische steden Sukhothai en Ayutthaya
• luieren aan de exotische stranden van Pattaya, Hua Hin, Koh Samui, Krabi, Phuket of Khao Lak.

http://bangkokpattayapackages.com/wp-content/uploads/2011/06/thailand1.jpg

Indien je eventueel met vragen zit wortel,dan kan je altijd en berichtje posten in het Thailandforum zie link:hier aanklikken
Wat betreft Maleisie kan je oa:het eiland Langkawi bezoeken!
Het is het mooiste eiland van Maleisie. Hoewel het niet een typisch bountyeiland is, heb je er wel fantastische, uitgestrekte stranden. Verder is er een goed wegennetwerk waardoor je het eiland prima zelf kunt verkennen (per brommer of huurauto). De binnenlanden van Langkawi zijn prachtig, vooral de authentieke kampungs zijn erg leuk om doorheen te rijden.
zie foto hieronder

Ook het zelfde indien je met vragen zit over dit prachtig land dan kan je terecht op het Maleisieforum zie link: hier aanklikken
Wens je nog veel suc6 toe met je trip door Z-Azie.
groet,georgessiam