Wie ben ik?

Hallo forumleden,

Mijn leeftijd is 47 jaar. Een van mijn grote passies is reizen. En niet alleen in Nederland!! De meeste landen in onze wereld zijn interessant en veel daarvan staan nog op mijn lijst om bezocht te worden!! Wat de hele verre reizen betreft ben ik in Indonesië, Maleisië, thailand, Laos, Vietnam, Venezuela (caracas en omgeving), Bonaire en curaçao geweest. Mijn schoonzusje komt uit Peru, dus ook daar wil ik graag eens heen.

De reden waarom ik een profiel op deze site heb aangemaakt is omdat ik mij graag samen met mijn vriend als “huis” oppas wil opgeven!! Zo kan je immers het bezoeken van bijzondere landen of Nederlandse streken combineren met de zorg voor een huis en de dieren van iemand.
Wij wonen zelf in het hart van een stad, erg prettig vanwege de culturele interesses die wij hebben maar daarom juist ook leuk om eens op te passen op een huis dat buiten een grote stad ligt.
Als ontwerper en docent op projectbasis kan ik goed vanuit huis en verschillende locaties werken. Mijn vriend werkt in het onderwijs en heeft regelmatig vakanties en een lange zomervakantie.
Wij hebben geen kinderen waardoor wij ook flexibel zijn.

Wij zijn dus benieuwd of wij op deze manier onze belangstelling voor andere culturen en streken in onze nabijheid kunnen combineren!!

Hartelijke groeten!!

Mariska

Hoi Mariska,welkom op wereldwijzer!
Nou ik las in je berichtje dat je ook Thailand bezocht hebt in het verleden,hoe waren je ervaringen over dit “magisch land”?
In iedergeval kan je hier op wereldwijzer terecht op de verschillende landenforums als je met vragen/tips zit,Mariska!
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst !
groet,georgessiam.

"Hoi Mariska,welkom op wereldwijzer!
Nou ik las in je berichtje dat je ook Thailand bezocht hebt in het verleden,hoe waren je ervaringen over dit “magisch land”?
In iedergeval kan je hier op wereldwijzer terecht op de verschillende landenforums als je met vragen/tips zit,Mariska!
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst !
groet,georgessiam. "

Ja mijn ervaringen waren geweldig. Ik was daar met een vriend en we reisden met de lonely planet. Dat is voor mij altijd een erg prettige gids, de meeste informatie klopte. We gingen zeer adhoc, wilden weg na een saaie zomer, zonder vooraf onze logeeradressen geboekt te hebben. We regelden die ter plaatse en we zijn altijd goed uitgekomen. We hebben veel gezien en ook gereisd met het beschikbare openbare vervoer wat we tegenkwamen. We durfden het zelfs aan om het water uit de kraan te drinken. Na een paar dagen was je er aan gewend. Verder erg genoten van het eten. In Nederland kom je nauwelijks restaurantjes tegen die voldoen aan de kwaliteit die je in het land zelf aantreft. Het is een ware aanrader. Waarschijnlijk zijn de levens omstandigheden wel wat verbetert sinds ik daar was; 10 jaar geleden!

Groetjes,
Mariska