Half juli naar Sri Lanka Hikkaduwa

Wij willen in juli een reis maken naar Sri Lanka Hikkaduwa.(met 2 kids van 9 en 13 jaar)
Ik begrijp dat dit in de regenperiode is. Is er iemand die ervaring heeft met een verblijf in deze periode? Natuurlijk willen we wel het één en ander bekijken met de kids, maar een dagje strand is toch ook wel erg fijn!
Kan dit in juli? en is de zee daar dan ook “zwembaar”?
Alvast bedankt voor de info!!
Linda:wereld:

Hallo Linda,

Maak je geen zorgen over de regen. De regentijd is dan bijna afgelopen en als het al regent, duurt het nooit langa. De zon schijnt echt heel regelmatig.
De zee is goed te bezwemmen, maar voor de kleintjes kunnen de golven hoog zijn. Ik zou je zelf het dorpje Unawatuna aanraden waar de golven ook wel groot zijn, maar aan het einde van de baai, op 300 meter lopen, is de zee zeer geschikt voor kleine kinderen en er zijn daar nauwelijks golven.

Misschien is het Unwatuna Beach Resort een idee? Zij hebben een erg mooi zwembad.

Fijne vakantie gewenst!!

Gerard de Jong
www.carelanka.nl

Bedankt voor de reactie Gerard.
We hebben inmiddels geboekt.
En hebben veel zin om het eiland te bezoeken!
:dag: Groet Linda

hoi,

wij zaten in hotel coral garden en aan hun strand zwommen de schildpadden gewoon om je heen! dat was echt geweldig. Alle tours daar geboekt bij een local die daar op het strand zijn. Goed praten veel afdingen en je zit dik onder de helft van de prijs van de reisorganisatie. Wij hebben goede ervaringen. Je kan er prima zelfstandig reizen. Succes

1 like

Hikkaduwa is in july wel wat saai (surfseizoen is voorbij, woeste zee ), Unawatnu heeft een mooie baai waar je rustig kan snorkelen en zwemmen. In die periode veel leuker voor een strandvakantie…

1 like

Hebben jullie inmiddels die reis naar Sri Lanka gemaakt.
Wij hebben twee kinderen, een meisje van 7 en een jongen van 11. We willen van alles bekijken, maar toch ook regelmatig met de kinderen zwemmen. Is dat mogelijk?

Groet,
Wilbert

hallo
wij hebben vorige jaar ook het land bezocht als koppel en vind het geen aanrader en zeker niet met kinderen was een eenmalige ervaring en nooit meer was misschien ook de streek waar we zaten ik weet het niet wij logeerden in kani lanka resort

mvg