H.a.l.

In november maken mijn man en ik een grote cruise van Rotterdam naar Rotterdam over de Caribien. ( 35 dagen ).

Dit alles met de MS Rotterdam.

Nu zijn we liefhebbers van cruisen, maken met deze cruise onze 5de cruise.
Infebruari of maart 2014 wordt de 6e cruise gevaren en wel naar Zuid-Amerika.

Met de HAL hebben wij nog nooit gevaren , en onze gewenste cruise ging met deze maatschappij.

Maar omdat wij de HAL niet kennen hebben we een beetje reserves over deze maatschappij.

We kijken er erg naar uit en tellen al bijna de dagen af, maar toch…

Wie kan ons iets vertellen over het reilen en zeilen aan boord van de HAL cruiseboten???

Bedankt en ik kijk uit naar reacties.
Ottoline

Dag Ottoline

Wij komen net terug van een cruise op de Statendam 1200 personen ( dus een klein schip met alle voordelen vandien naar Alaska incl een door de H.A.L. georganiseerde overland tour naar Denali National park
Het was werkelijk uitstekend, zowel de cruise als de overland tour waren heel goed georganiseerd. Alles verliep vlekkeloos ook de aansluitingen van hotel naar schip en alle vluchten temeer daar er bij ons van alles aan elkaar moest worden gepast.
Het personeel bestaat hoofdzakelijk uit Indonesiërs en mensen uit de Filippijnen en qua service top!
De bemanningwat betreft de officieren zijn meestal Nederlanders en alle boordnieuws kregen wij in het Nederlands zowel als in het Engels, echter daarmee hield het ook op voor de rest is alles rap Engels en wordt er met eventueel minder talenkennis geen rekening gehouden, maar dat zal voor jullie ook niets uitmaken denk ik.
Maaltijden nemen wij altijd in het restaurant en gereserveerd.daar voor ons kwaliteit en kleiner hoeveelheden meer telt als kwantiteit,maar alles aan boord is mogelijk temeer daar sommige gasten daar anders over denken.
Lunch is voor ons meestal buffet en ontbijt op excursie-dagen in de stateroom.
Wij zijn vol lof en hebben onze volgende cruise met hen alweer on hold gezet.
Als er nog vragen zijn meld je dan maar
Trudy