Ik overweeg 15dgn Hoogtepunten China, een groepsreis bij Koning Aap in september. Het plan is begonnen met mijn wens op naar de Chinese Muur te gaan. Het is nogal een gepuzzel met zoveel aanbod.
Wie heeft er ervaringen met Koning Aap in China?
Ik hoorde van iemand dat er vaker oudere (65+) mensen met deze organisatie reizen,weet een van jullie dat? (ben zelf 45).
zelf vind ik het prettig om te reizen met mensen tussen 25 en 60 olv een nederlandstalige gids.
Hebben jullie anders nog tips / andere aanbieders?
Ik ben vorig jaar met shoestring naar China geweest. Shoestring is een zusterorganisatie van koning aap. De reizen worden door chineese gidsen geleid die voor shoestring en koning aap reizen begeleiden. Bij shoestring was geen nederlands sprekende gids. De chineese gids sprak goed engels, de leeftijds van de groep zat tussen de 16 en 65.
Als je bij de reisdata kijkt kun ook zien wie er al geboekt heeft, de leeftijd en het geslacht.
Naar wat ik gehoord heb zit het verschil vooral in de hotels en vervoer, die zijn bij shoestring eenvoudig maar goed. De hotels bij koningaap hebben misschien een ster meer en minder basic.
Een andere reisorganisatie die groepsreizen naar China aanbiedt is SRC.
Onze ervaring is met medereizigers tussen de 25 en 70 jaar en met een Nederlandstalige gids/reisbeleider. Kijk eens op http://www.src-cultuurvakanties.nl/azie/china
Dat is voor het eerst hoor dat Koning Aap geen nederlandse reisleiding zou hebben.
Ik zelfs na mijn reis met ze nog regelmatig contact met een van hen.
Ik heb alleen dit maal geen groepsreis geboekt omdat ik wat langer dan met zo’n reis in een plaats wil blijven en ik doe nu maar 8 plaatsen aan in 30 dagen wat de anderen in 15 dagen doen. Ik zag reeds de Muur en de verboden stad en ook het terra cotta leger heb ik in mijn PC zitten dus dat hoefde niet meer zo nodig, ook de Yangtse en de 3 kloven dam had ik al bezocht en een hotel op bergtop waarvoor je 1000 meter via een geitenpad moest klimmen om het te bereiken…Maar ik ben inmiddels 73 dus dat wil ik niet meer…
nu meer tijd voor de Panda’s en het werkelijk mooie van China zoals Sanjiang met de water en windbruggen enYangshou in het Karstgebergte met de fraaie stille Li rivier.
Ik vertrek eind september voor 30 dagen en ik heb alles zelf kunnen plannen met behulp van Passaat in Hoofdorp.
Een aantal jaar geleden heb ik zelf een reis door China begeleid voor Koning Aap. Mijn groep bestond uit mensen tussen 28 en 72 jaar. Ook de andere groepen die we tegenkwamen waren heel divers. Normaal is er altijd Nederlandstalige begeleiding. De reizen zijn vaak ook niet te onderschatten dus ze richten zich zeker niet specifiek op een ouder publiek.
Wat een gedoe over de groepsamenstelling georganiseerd met Koning Aap en zijn concurrenten.
Als je jong bent, is individueel op reis veel leuker en beter. Je ziet meer en je maakt leuk contact met de lokale Chinezen.
Je hebt je eigen ding en is veel goedkoper.
Als je tips wil krijgen kan ik ze geven. Een begin is de rubriek ongeorganiseerd reizen. Ik ben net 2 weken geleden uit China teruggekomen. Ik ging voor de 5e keer.