Een vraag voor degenen die hier ervaring mee hebben!
Ik ben van plan om in 2009 vijf maanden door Griekenland te reizen. Ik heb een appartement gevonden op Kreta en vanuit daar reis ik naar verschillende plekken. Nu moet ik als ik langer dan drie maanden in Griekenland verblijf een tijdelijke verblijfsvergunning aanvragen. Ik ben echter al lange tijd aan het sparen voor mijn reis, dus ik ga niet werken in Griekenland (of nou ja misschien hooguit een maandje!)
Weet iemand hoe dat zit met een verblijfsvergunning? Ik vroeg het aan een griekse vriend in Hersonissos en die zei dat je met je EU id kaart er zo lang kan blijven als je wil, maar internet zegt heel wat anders…
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik hoor het graag! x
Heb je op een betrouwbare site gekeken die up to date is? Het is namelijk niet nodig om een verblijfsvergunning aan te vragen.
Ik heb 3 keer in griekenland gewerkt. Perioden varierend van een maand tot 7 maanden. Ook Nederlandse mensen die ik daar heb ontmoet die daar voor langere tijd verbleven heb ik er niet over gehoord, dus maak je er maar niet druk om.
Als je jezelf echt wilt geruststellen mail je de ambassade in Athene toch even.
Je hebt geen verblijfsvergunning nodig om in Griekenland te wonen/werken! Het is een EU land dus vrije vestiging. Dat wil overigens niet zeggen dat arbeid daar niet zonder slag of stoot zal gaan, er zijn genoeg mensen en instellingen daar die nog niet doorhebben dat je geen speciale papieren nodig hebt en er dus naar gaan vragen.