Hi,
Ik zou graag vanuit Melbourne het Great Barriere Reef willen bezoeken om mogelijkerwijs te gaan snorkelen/duiken.
Weet iemand welk vervoerstype ik het best kan nemen? Beschik niet over auto/rijbewijs.
En waar ik dan het beste zou kunnen overnachten?
Eh het Great Barrier reef ligt niet bij Melbourne. Het ligt aan de noordkant van de oostkust van Australië, niet aan de zuidkant waar Melbourne ligt. Het is daarom veel handiger om vanuit Cairns een tripje te plannen. Misschien dat je een goedkope vlucht van Melbourne naar Cairns kan vinden? Of anders met de bus, maar dan heb je wel een paar weken nodig.
Hi,
Ja, ik bevind mij dus bij in Melbourne, en ik moet VANUIT Melbourne reizen naar het GBR.
Daarom wil ik dus ook weten hoe ik het beste kan reizen.
Ik ben mij ervan bewust dat het in Cairns ligt.
Ah sorry dat had ik niet zo begrepen uit je vraag. Ik weet niet wat je verdere plannen zijn, maar als je echt alleen voor het GBR gaat, zou ik bij een lowcost maatschappij een goedkoop vliegticket proberen te vinden. Als je wat meer de tijd hebt en wat meer wilt zien, dan is de buspass een goede optie, waarbij je onderweg uit kan stappen waar je wat langer wilt blijven. In Cairns zijn er veel hostels te vinden, kijk bijvoorbeeld op hostelworld of hostelbookers voor beoordelingen en prijzen.