Ik vroeg me af of iemand weet hoe je het goedkoopst in India kan komen ?
Op reis in zuid Spanje kwam ik namelijk een groep tegen die via Marokko ging omdat dat goedkoper zou zijn :S
Maar ik dacht wellicht kan ik een interrail van €170 kopen dan naar turkije en vandaar naar india vliegen…
Ik heb ook gehoord dat van Londen of Duitsland het ook goedkoper kan zijn ??
halowa!
Ik heb net een vlucht geboekt met Britisch airways va amsterdam via londen heathrow naar chennai en terug vanaf bombay, 520 euro retour!
retourtje chennai-amsterdam was gelijk n stuk duurder… Dus vliegen naar de ene luchthaven en terug va een andere luchthaven kan goekoper (en handiger) uitpakken!
In 2010 heb ik gevlogen met Aeroflot voor 430 euro. Vanuit Adam, naar Moskou met KLM en dan vanaf daar naar Delhi met Aeroflot. Prima te doen. Niet heel erg luxe, maar op heen en terug weg erg makkelijk te regelen om bij de nooduitgang te zitten.
Het ligt er aan hoeveel tijd en geld je beschikbaar hebt.
Niet zo gek lang geleden was het de normaalste zaak van de wereld naar India te gaan over land.
OK, nu is het bijna onmogelijk om door Afghanistan te reizen maar door Iran en om vervolgens door Pakistan naar India te reizen is nog steeds te doen.
Het is een heel ander soort reis maar je maakt wel wat mee.
Zelf heb ik de reis 3 maal afgelegd (wel door Afghanistan) en ik zal het nooit vergeten. Je raakt als het ware gewend aan steeds meer Azië, landje voor landje en is heel anders dan ineens neer gekwakt te worden in India.
Ik vond het prachtig, Turkeij, Iran, Afghanistan, Pakistan en om uiteindelijk de grens van India te passeren.
Maar tegenwoordig vliegt iedereen, ik ook hoor, maar het is zeker de moeite waard er eens over na te denken.
Trouwens, het is wel lang geleden.
het is goed om is te vergelijken op connections… je kan daar alles invulle en flexibele reisdata gebruike dan zie je welke data het goedkoopste zijn
Zo hebben wij nu een vlucht naar delhi vanuit brussel voor 450(inclusief verzekering ter plaatse), dit is met een treinticket inclusief naar schiphol
als je enkel de vlucht boekte vanuit schiphol was hij 750 euro
dus soms moet je echt puzzelen om de goedkoopste manier te vinden
het prijsverschil ligt blijkbaar in de taksen en aanbiedingen ofzoiets
AirAsia heeft goedkope vluchten vanuit Kuala Lumpur naar Chennai (is anders een dure bestemming). Als je dan een goedkope retour naar Maleisie kan vinden, is dit misschien een alternatief.