Goedkoop hotel / hostel in Dublin gezocht voor periode begin maart!!

Hallo allen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben, voor iemand die ik goed ken,
opzoek naar een goedkope slaapplaats voor een citytrip Dublin.

Daarbij worden de volgende eisen gesteld:

• deze persoon gaat alleen op citytrip
  • het liefst een hotel / hostel zo dicht mogelijk bij het centrum
  • een privékamer is een pré, mag wel met gedeelte badkamer zijn!

Het is in begin maart, waarschijnlijk 3 maart tot en met 8 maart.

Iemand ervaringen met goedkope en gunstig gelegen hotels / hostels? En aanraders?

Hoor het graag van jullie! Alvast bedankt!

Niemand die mij hiermee kan helpen?
Ik ga 5 nachten van 3 maart 2014 tot 8 maart 2014.

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer

Hostel is altijd met meerderen op een slaapzaal, ( google eens onder BB of hotel Dublin)

1 like

Ik dacht dat je ook hostels had met prive kamer en gedeelde badkamer? Ik heb idd al op google gezocht naar een hotel of B&B maar vind ze vrij prijzig. Maar zal denk ik ook wel komen omdat ik alleen reis, zal wat duurder zijn.

Voor 4 nachten kan ik iets vinden voor ongeveer 160 euro. Iemand toevallig nog iets goedkopers gevonden ergens of zelf ervaring met een goedkoop en gunstig gelegen hotel / b&b of iets dergelijks?

Volgens ander topic (grote stad binnen Europa) dan toch geen Baltische Staten begin maart 2014, of ben je de mogelijkheden aan het aftasten ?

Ben je deze niet tegengekomen : http://anoige.ie/ met o.a.
http://anoige.ie/Hostels/Hostels-Guide/Dublin-International-Hostel--Dublin.htm
Dublin International (YHA) 61 Mountjoy Street, Dublin
volgens hun site vb een Twin Private Shared Bathroom €22 per pers., ontbijt incl. Ben je alleen en je boekt deze kamer dan betaal je 2 x €22 = €44. Misschien kan je ter plaatse alsnog met iemand iets regelen ?

1 like

Dat klopt inderdaad helemaal! Ik heb een gesprek gehad met een aantal bekenden die in de baltische staten zijn geweest in diverse tijden van het jaar. Ze hebben mij afgeraden om in deze tijd naar de baltische staten te gaan en dat ik dat beter in het voorjaar of vroege najaar kan doen. Houd ik dus op de planning voor over 1 of 2 jaar.

Nu heb ik al vrij geregeld voor de periode begin maart dus zocht ik weer naar een ander alternatief. Toen kwam ik via mijn tante op dublin uit. Schijnt een geweldige stad te zijn met zeer vriendelijke inwoners. Ook een zeeklimaat en dus een zachte winter. Aangezien dublin zeker op mijn lijst staat van steden die ik wil zien, heb ik besloten naar een tripje dublin te gaan kijken met daarin nog een dagtripje belfast. Dublin is toch het gehele jaar regenachtig dus maakt de reistijd ook niet heel veel uit, haha.

Nu zul je denken, welke steden heb je nog meer hoog op je lijst staan dan. Dat zijn: baltische staten, praag, kopenhagen en dublin.

Nu heb ik al uitgelegd dat ik de baltische staten in een andere maand wil gaan doen over 1 of 2 jaar. Daarnaast heeft mijn vriendin geen vakantie begin maart en ik weet zeker dat ze een keer mee wil naar praag en naar kopenhagen. Naar dublin hoeft van haar niet zo nodig. Vandaar mijn keuze om mezelf nu maar op dublin te gaan richten begin maart 2014 :slight_smile:

Bedankt voor je tip van dat hostel! Ik ga mezelf er van de week even in verdiepen en kijken of ik eventueel via couchsurfing al iemand kan vinden waar ik kan slapen of iemand kan vinden die samen met mij een twincekamer wil huren voor deze periode. Is zeker een goede tip, dank daarvoor!

Doe eens een google op B& B Marilyn Mansion Dublin
Daar heb ik gezeten bijna een maand tegen heel voordelige prijzen
Groeten

1 like

Hallo Allen,

Even mijn laatste update. Dublin is geboekt :smiley:
Ik ga van 3 maart tot en met 7 maart en vlieg met Ryan air.
Ook mijn accomodatie is al geboekt. Bij de pub Oliver st john kon ik goedkoop
slapen en dat is ook nog eens midden in het centrum, kon dus niet beter :slight_smile:

Iedereen bedankt voor de adviezen!