Mijn naam is Manon en ik ga vanaf december dit jaar 6 maanden stage lopen op Tenerife in een hotel. Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe ik het goedkoopste kan bellen vanuit Tenerife? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
hallo manon hier heb je mij weer. Ik had je van de week gemaild of een berichtje gestuurd. Maar ik heb ene heleboel info over tenerife ook over het bellen. Dit heb ik helemaal uit gezocht.
Het goedkoopste bel je vanaf de telefooncellen ( palen) die je op tenerife langs de weg vind maar het nadeel daarvan is dat je niet bereikbaar bent in noodgevallen en je zelf ook geen cntact kan leggen in noodgevallen.
Dus ik heb nu geregeld met mijn provider hier in nederland ( vodafone) dat ze mijn abbonement 8 maanden opschuiven. IPV dat deze in dec 2007 verliep verloopt hij nu 8 maanden later. Dusik heb 8 maanden geen abbonements kosten. Je hebt namelijk in het buitenland geen recht op je bel minuten dus alles betaal je los bovenop je standaard abbonementsbedrag. Zonde van het geld!!
Ik bespaar dus nu 25 euro in de maand maar heb dan geen abbonement. Ik neem mijn mobiel gewoon mee zonder simkaart. Ik koop op tenerife een simskaart van het merk moviestar ( goede en goedkope provider) en dan ben ik overal bereikbaar voor iedereen ( smsjes en noodgevalen) en kan ik ook nog wel is bellen in tenrife zelf ( goed koper omdat je dan binnen spanje belt)
Voor de gesprekken naar nederland gebruik ik die telefooncellen dat is altijd goedkoper.
maar het goedkoopste is msn ( altijd daar met webcam!) en smse!
bellen is en alle tijden duurder maar bereikbaar zijn is ook wel belangrijk!
Als je nog meer vragen hebt stel ze maar! gr natalie
Mocht je nu niet zo handig zijn met de pc, of mocht de “ontvanger” die niet gebruiken, dan is de telefoonkaart heel praktisch! Daar werkt Spanje mee, kun je verschillende soorten en maten in vinden.
Deze kaart is te krijg bij elke (kleine) boekhandel/tabakswinkel en je kan er vanaf elke vaste lijn mee bellen. Ik gebruik vaak de Euro Happy, die is 3 maanden geldig vanaf het eerste gebruik. Kun je voor 5 Euro zo’n 400 minuten bellen!