Goede stadsgidsen Florence (ook Nederlands sprekend) en leuke excursies

Tip : Voor iedereen die naar Florence gaat: kijk ook even op de website van Travelmoodz.com. Hier kun je als reiziger direct in verbinding komen met lokale gidsen wereldwijd. In Florence zijn er meerdere stadsgidsen waar je uit kunt kiezen, waaronder ook een Nederlandse gids. Ze bieden vaak de leukste trips en/of excursies aan zoals: fietsen in en/rondom de stad, traditioneel koken, culinaire wandelingen etc. Hierbij de link van TravelMoodz naar de bestemmingspagina Rome, waar je ook de gidsen vindt: http://www.travelmoodz.com/nl/bestemming/italie/toscane/florence

En het linkje naar het profiel van de Nederlandse gids in Florence:

http://www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/marina-mengelberg

Veel plezier alvast met alle voorbereidingen!

Ik heb in Florence zeer goede ervaringen met een locale gids die niet alleen weet waar hij het over heeft op cultureel gebied maar ook graag met ons wilde gaan eten in een restaurantje.
Leuke gesprekken gehad, veel geleerd over ‘de Florentijn’ (als er al zoiets bestaat) en zijn gewoontes.

Andrea is een locale gids (met licentie) met passie voor de kunst van zijn stad, waar hij trots over vertelt. Hij doet tours met kleine groepen of prive (1-2 personen). De prijzen zijn zeer schappelijk (zeker als je het vergelijkt met de enorme groepen van 20+ personen waar je toch nog behoorlijk voor betaalt).

Het leuke is vooral dat je iemand echt spreekt en vragen kunt stellen, je bent geen onderdeel van een grote kudde met mensen die door een museum wordt geloodst maar echt een gast van deze gids, geen schema waar je je aan moet houden, als je een uur lang wilt praten over één bepaald schilderij dan kan dat (met de Medici-familie valt er altijd wel wat te leren…)

Andrea heeft een blog waarop hij elke dag leuke feitjes en verhalen plaatst over Florence (ook recepten). Je kunt hem daar contacten voor meer informatie over zijn gids-werk en over kunst/cultuur (bijvoorbeeld voor studie):

Ik heb afgelopen jaar met Bajabikes een fietstour met Nederlandstalige gids gedaan!
Ook echt een aanrader. Leuke manier om de stad te leren kennen in een korte tijd en gewoon lekker in het Nederlands. Goede tip!

@Sjoerd1985:
Moest jij vandaag dan niet in Milaan-San Remo op de fiets lol2 ?

Hier meer analoge berichtjes van Sjoerd. Geen onafhankelijk review, maar pure reclame.

Ik heb ook gefietst met Baja Bikes in Florence en in Bologna. Ik vond het echt een hele leuke tours. In Florence zelfs met Nederlandse gids Marina :slight_smile:

Goede tips! Je leest hier mijn blog waarom ik zeker een citytrip naar Florence wil aanraden: Diary of Di - 10 redenen voor in citytrip naar Florence

Benieuwd naar Florence? Ik maakte drie photo diaries: