Gibb river road

mijn vraag is eigenlijk zijn er op de gibb river road accomodaties als cabins motel kamers of hotel kamers of slaapplaatsen bij een roadhouse.
en welke stukken moet je zeker bezoeken op de gibb river road.
gr rene

hoi is er helemaal niemand hier die mij info kan verschaffen over accomodatie op de gibb river road het is best wel een lang stuk om er in een keer door te rijden gr rene

Ik zet deze topic even in Reiscafe, misschien dat er dan reacties komen en verder ga ik voor je op zoek…

groetjes,
Kees

Misschien heb je hier wat aan:
Australian Outback Travel Guide

Hoi kees
ja alvast bedankt je hoort iedereen er over praten dus ik dacht iemand weet wel iets t is een lang stuk off road. op de verharde weg is t geen probleem als er niks te zien is rijdt je ook makkelijk 900 km met zn tweeen.
en anders kun je goed slapen op een roadhouse gr rene

Hoi,

Wij hebben de GRR helaas niet helemaal gereden. Maar wat ik weet is dat er wel campings met facilities zijn. Ook wordt in de TSK van LP geschreven dat er enkele B&B zijn Hier wordt verwezen naar de Gibb River Road & Kalumburu Roads travelers guides (4AU$) verkrijgbaar bij de visitors centers. Hierin zouden de B&B staan opgenomen. Misschien kun je op de Western Australian tourist website iets vinden. Of anders hier Gibb River Road

Het stuk dat wij van GRR hebben gezien was mooi. Kunst is om de juiste snelheid te vinden. Te langzaam, dan rammelen de vullingen uit je tanden. Te snel, dan eindig je met je wagen op je kop. Dit gebeurd schijnbaar wekelijks.
Grtz
Wim

Geweldig om langs de GRR te rijden. Ik heb daar alleen gekampeerd (wild en op campings), maar heb wel af en toe cabins gezien. Bij de wat grotere campings hadden ze cabins te huur. Ze zijn er dus wel, maar ik kan je er geen details over geven. Ze zullen wel prijzig zijn!

hoi allemaal
na wat rond gespeurd te hebben heb ik nog een site gevonden op een andere discussie hier op t forum ook erg behulpzaam alvast iedereen bedankt voor hun reactie gr rene

Na een poosje low profile te zijn geweest heb ik je vraag gezien.
Wij hebben in 2007 de GRR gereden en hebben alleen op Imintji en El Questro gekampeerd. Deze waren geboekt/inbegrepen in de trip van Perth naar Darwin. Hier hebben wij ook mensen (nu vrienden in OZ) ontmoet die naast deze plekken ook op Mount Elisabeth station hebben verbleven, zie http://www.mountelizabethstation.com/accommodation_ra.html.

Verder hebben/konden wij alleen maar de Adcock en Galvans Gorge bekijken. De rest was nog afgesloten vanwege de vele regen.
De GRR was na Barnett roadhouse toen net open voor auto’s < 3ton.
Gr Chris

Hallo Mackman

In 2005 de GRR in zijn geheel gereden met een Landcruiser met daktent, een keer op een campsite gestaan
En een keer wild gekampeerd, weet niet meer wat de campsite kostte maar weet de diesel vrij prijzig was daar!
Verder 735 kilometer stofpret en een geweldige ervaring!
Zou graag nog eens met mijn zoon de noordelijke zandtrack rijden van Cairns naar Darwin of VV!
Deze is ongeveer 1800 kilometer!
Groet Peter

1 like