Gezocht: vaste baan in de buitenlucht (camping oid)

Hallo,
Ik ben op zoek naar een baan op een camping/ vakantiepark/ bungalowpark of anderszins waar ik voor langere tijd aan de slag kan. Dit als allround medewerker of een soortgelijke functie met eventueel (het vooruitzicht op) leidinggevende taken.
Ik ben op dit moment mijn studie Rural Development (HBO) aan het afronden (klaar rond maart/april.) Ik kan absoluut niet de hele dag binnen achter een bureau zitten en dit zijn helaas wel de vooruitzichten. Daarom wil ik het roer omgooien!
Ik ben flexibel, een harde werker, handig/klusser, creatief, sociaal en communicatief sterk en een echt buitenmens. Ook ben ik goed met kinderen en dieren. En ik zoek een baan met weinig stil zitten, veel buiten bezigheden, afwisseling, eigen verantwoordelijkheden en sociale contacten. Daarom denk ik dat deze sector goed aansluit op mijn kunnen en mijn wensen. Bovendien ben ik eerder werkzaam geweest als allround medewerker tijdens de zomermaanden op een camping in Duitsland en dit is zeer goed bevallen.
Eigenlijk zoek een werkgever waar bij wederzijds bevallen de mogelijkheid is om te blijven. (Ik heb dus emigratie plannen). Dit is lastig als er alleen sprake is van alleen een zomerseizoen, daarom ben ik opzoek naar een dergelijke functie, in een land als Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland of een van de Scandinavische landen (een land met ook een winter seizoen).
Ik beheers de Engelse en Duitse taal.
Denk je iets voor mij te weten of ben je op zoek naar een dergelijke medewerker, hoor ik dat heel graag!
Gr Eloy

Heb je al eens gekeken op www.wwoof.org ? Leuke organisatie waar ze mensen zoeken op biologische boerderijen in heel de wereld. Het ligt eraan waar je heen gaat. Meeste opties zijn tegen kost en inwoning maar in meer westerse landen ook aanvullend betaald. Zelf ben ik van plan dit te doen. Medio mei/juni vertrek ik met mijn camper richting het zuiden om te zien waar het schip strandt. Ik pak gewoon alles aan wat me leuk lijkt. Zo kan je je orienteren en ideeen op doen. Je loopt vanzelf wel ergens tegen aan op die manier. Hoop dat je er wat aan hebt.

Gaby

Hoi Gaby,

Dank je voor je reactie! Opzich een leuke organisatie en ben zelf ook voorstander van biologisch eten etc.
Echter ben ik wel opzoek naar een baan met toekomstperspectieven. Op termijn wil ik wel mijn eigen huisje en autootje kunnen betalen en ik zie daarin geen mogelijkheden bij een organisatie als deze, of vergis mij daarin?
Wat ik me idd wel kan voorstellen is dat je op deze manieren ideen op kan doen of tegen bepaalde mogelijkheden aan loopt.

Het is inderdaad eerder een manier om ideeen op te doen en tegen dingen aan te lopen. Je kan leuke werkervaring opdoen en zo ook mensen in het land van interesse ontmoeten in met dezelfde interesses. Ik wil uiteindelijk ook zelf iets opbouwen maar hoe of wat dat moet nog blijken. Ik doe het vooral voor de werkervaring en inspiratie en zie wel waar dat me toe leidt. Het is lastig in de agrarische sector betaald werk te vinden. Campings is inderdaad wat makkelijker. Daarvoor geldt; koop een goede campinggids, rijdt wat campings af en biedt jezelf aan. Ik ben er zeker van dat je dan zo aan de slag kunt! Mijn ouders hebben dat gedaan toen ze met een camper reisden en er was altijd wel een baantje. Uiteindelijk is hen het beheer van een camping aangeboden.

Gaby,

Leuk dat je zo met me mee denkt! Ook stoer wat jijzelf gaat doen (ik kwam ook wat andere berichtjes van je tegen). Heel veel respect voor, zou ik niet kunnen en durven. Ik probeer dingen van te voren wat meer te plannen en voorbereiden. Daarom probeer ik nu vooral o.a. via dit soort site’s wat te netwerken. Want het idee is er eigenlijk al wel.
Maar ik ben er wel van overtuigt dat als je een sociaal en bereidwillig persoon bent dat je inderdaad wel ergens inrolt, alleen hoelang dat dan duurt is de vraag (en die onzekerheid vind ik moeilijk).
Voor mij zou het dan beter zijn om in een toeristisch gebied te gaan werken en kijken of ik daar de juiste personen tegen kom of zoals jij zegt wat betreft die campinggids is ook nog een goede mogelijkheid, dat ga ik denk ik doen als dmv mijn netwerken en zoektocht niet verder kom.

Gr

hoi eloy,

Misschien plan ik wat minder omdat ik ook nog niet geheel weet wat ik zoek. Ik heb eerst een propedeuse behaald in de agrarische sector omdat ik altijd dacht dat ik bioloog zou worden. Ik was altijd gek op buiten zijn; natuur, dieren en ruimte om me heen. Mijn ideaalbeeld was om bij te dragen aan natuurbehoud en hoe meer ik me daarmee bezig ging houden hoe meer ik me realiseerde dat mensen en veelal politieke situaties hierop van invloed waren. Ik ben dus uiteindelijk culturele antropologie gaan studeren en ben me gaan verdiepen in politieke en religieuze conflicten omdat mensen en hun gedrag mij zijn gaan intrigeren.
Dat doen ze nog steeds maar vroeger lag die focus veel meer op dieren. Ik merk dat dat nog wel erg in mij zit maar naar mijn idee te ver op de achtergrond geraakt. Een universitaire studie heeft me alleen maar aan het denken gezet maar ik kom erachter dat ik liever gewoon doe. Ik ben dan ook al practischer aan de slag gegaan en in de hulpverlening gaan werken (harddrugsverslaafden opvang) maar de zorg is niets voor mij. Na 3,5 jaar loop ik daarin wat vast en zit er geen uitdaging meer in en dat mis ik.
Het schrijven vond ik wel leuk aan antropologie, culturen en talen eveneens. Daar wil ik dus nog steeds iets mee. Vroeger tekende ik veel en nu ben ik creatief met fotografie. Het liefst verenig ik dat dus met natuur, ruimte, vrijheid. Al langer heb ik het idee dat ik even geheel tot mezelf wil komen op een dergelijke manier. In feite wil ik gewoon cultuur snuiven, mijn talen weer oppakken en tijd hebben voor mezelf om te schrijven. Ik wil het al langer en als ik wacht tot de ideale baan zich voordoet blijf ik nog wel een tijdje zitten waar ik zit. Ook omdat ik dus niet weet waar ik precies wil uitkomen kan ik nog niet specifiek naar een baan zoeken.
Wat ik wel doe is tegen zoveel mogelijk mensen zeggen wat ik dus in een baan zoek. Daaruit is al de optie gekomen om voor een reisgids te schrijven. Super leuk. Het verdient geen salaris maar het is een begin en het is iets dat ik graag als aanvulling op mijn cv.
Als ik tegen kost en inwoning kan werken op biologische bedrijven is dat voor mij ook een mooie aanvulling en een soort zelfstudie/stage. Het biologisch boeren is immers iets wat mijn interesse heeft en wat ik mezelf altijd ergens in de toekomst heb zien doen. Het geeft me daarnaast de zekerheid van iedere dag te eten hebben. Ook het besluit dat ik waarschijnlijk met een camper weg wil geeft me zekerheid dat ik altijd mijn eigen plekje en huisje bij me heb. Mijn spaargeld geeft me de zekerheid zo even vooruit te kunnen maar ook weet ik dat als ik echt geld nodig heb ik absoluut wel ergens aan de slag kan. Hotels zoeken animators, in frankrijk kan je druiven plukken in augustus etc.
De enige onzekerheid die ik eng vind is: waar wil ik heen, waar liggen mijn prioriteiten en wat zoek ik dus. Misschien moet je ook niet willen weten wat je precies zoekt als je interesses maar duidelijk zijn. Het gaat immers om de reis erheen en niet het uiteindelijke resultaat. Je mist zijwegen als je alleen vooruit kijkt naar je doel. Zijwegen die misschien omwegen zijn maar waar je wel veel van leert. Zoals het gezegde: meerdere wegen leiden tot Rome. Het is allemaal wel idealistisch en mooi gezegd maar tuurlijk heb ik ook mijn angsten en onzekerheden. Alleen zit ik me daar al lang genoeg door tegen te laten houden…

Mocht je een leuke camping vinden waar je een tijdje aan de slag kunt dan kom ik je wel een keer opzoeken wellicht. Immers kan ik onderweg hier en daar ook wel een baantje gebruiken.

Hey Gaby,

Ik heb gereageerd via een ‘prive’ bericht, heb je die wel ontvangen? Ik kreeg veel foutmeldingen maar ik weet ook dat dit forum erg traag is…

1 like

Ja hoor eloy ik heb m! Flinke lap tekst moet ik zeggen. Internet lag er uit samen met de algehele electriciteit door een kleine orkaan hier (zit op dit moment in portugal) maar wanneer ik de tijd heb hoor je wat terug.

Gaby

Hallo,

Ik ben een student van 18 jaar. Ik doe een opleiding Small Business en Retail Management.
Twee weken geleden had ik een gesprek op school over mij en mijn opleiding, en werd me gevraagd: wat wil je worden?
Ik stond met een mond vol tanden… :smiley:
Maar het heeft mij wel aan het denken gezet en ik weet dus echt nog niet wat ik wil worden.

Ik zou graag een eigen onderneming willen starten en als het kan veel reizen.
Maar ik weet nog niet in welke branche.

Hoe zou ik aan ideeen kunnen komen??
Ik heb het wel eens eerder gevraagd aan mensen. De meesten zeggen zoek een baan. Maar jah, wat voor een baan??

Het zou fijn zijn als iemand mij tips zou kunnen geven… :slight_smile: