Hallo,
Deze zomer ben ik 4 weken in Zuid Afrika geweest voor vrijwilligerswerk. Zuid Afrika, het land, de mensen, de natuur etc… heeft mijn hart gewonnen en ik wil er graag terug naar toe voor een langere periode.
Tijdens mijn vrijwilligerswerk in een kindertehuis, heb ik wat contacten opgedaan met andere projecten in Zuid Afrika.
Op dit moment ben ik student Pedagogiek en vanaf sept. 2010 wil ik voor 5 of 10 maanden stage gaan lopen in Zuid Afrika.
Nu ben ik op zoek naar iemand die samen met richting Zuid Afrika wil naar hetzelfde project als stage-maatje of dat jij dan als vrijwilliger gaat.
Het is project is Immanuels Haven in Strand, Gordons Baai niet ver van Kaapstad vandaan. Een kindertehuis + een school voor townshipkinderen.
Ik zal vanuit mijn stage vooral individueel bezig gaan met kinderen en het verwerken van trauma’s etc.
Verder zijn er veel dingen die je kan doen op het gebied van verzorging, spelen, helpen in de school, praktische dingen etc.
Als je ook stage zou willen lopen dan denk ik aan opleidingen als MBO Spw, Onderwijsassistent of iets in die geest. Of HBO/Uni Pedagogiek, MWD, SPH etc.
Als je MBO student bent kan ik je misschien begeleiden, ik heb een diploma MBO Onderwijsassistent en ben student Pedagogiek.
Je kan ook gewoon als vrijwilliger mee.
Het is niet duur. Je betaalt wel iets voor eten en inwoning, want dat kunnen ze helaas niet betalen. Ook betaal je je eigen vliegticket. Maar geen hoge bedragen aan organisaties etc.
In mijn tijd daar wil ik tijdens mijn vrije tijd lekker veel zien en doen. In vakanties beetje rondreizen door ZA en wat buurlanden etc.
Zie je dit ook wel zitten? Meer info?
Stuur me een PB, email of een reactie op dit bericht.
[EMAIL=“jitsketje@hotmail.com”]jitsketje@hotmail.com
Groetjes,
Jitske.