Gezocht: reisgenoot Ethiopië zomer 2009

Hallo,

Zoals jullie wel kunnen lezen in de titel, ben ik op zoek naar iemand die vanaf half juli tot half augustus met mij naar Ethiopië wil gaan. Ik, Monica, 21 jaar oud, ben in de zomer van 2007 geweest en het land heeft mij niet meer losgelaten. Graag zou ik mij daar aansluiten bij een groep uit Den Haag die een maand vrijwilligerswerk doet bij de zusters van moeder Theresa. Als je interesse hebt en/of meer wilt weten, laat dan een berichtje achter op dit forum of op [EMAIL=“ethiopia@live.nl”]ethiopia@live.nl.

Alvast bedankt en hopelijk tot hoors!

Monica

Hoi Monica,
Ik wil eind 2009 naar Ethiopie, rond november denk ik. Ik wil daar ontwikkelingswerk doen (geen huizen bouwen o.i.d., maar echt iets met mensen). Ik vind het alleen heel erg moeilijk om daar organisaties en dergelijke van te vinden. Kun jij mij meer vertellen, bijv. over de zusters van moeder Theresa?

Groetjes Femke (21 jaar)

Hoi Monica,

Ik wil graag een keer naar Ethiopie. Of ik ga backpacken of vrijwilligerswerk wil doen weet ik nog niet. Ik begrijp dat jij ervaringen hebt in Ethiopie en mijn vraag aan jou is of het daar veilig reizen en goed reizen is als je op eigen houtje gaat.

Groetjes,
Sebastiaan

Hoi Sebastiaan,

Leuk dat je ook plannen hebt om een keer naar daar te gaan! Er is een mogelijkheid om alleen te reizen, maar ik zou als Westerling toch altijd zorgen dat je niet alleen bent. Het treinvervoer is heel gevaarlijk, ik heb daar mensen gezien die na een aanslag op een trein (en er zijn daar veel aanslagen op treinen) er vreselijk aan toe waren. Als je van plan bent om rond te reizen, zou ik proberen een busje of iets dergelijks te regelen, zodat je niet met het openbaar vervoer moet gaan.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. Ik ben benieuwd naar je plannen!

Groetjes,
Monica

Hoi Monica,

Bedankt voor je antwoord, ik heb nog geen concrete plannen om die kant uit te gaan. Komende zomer ga ik eerst naar Peru, dat staat al vast. Misschien ga ik daarna een half jaar reizen.
Maar als ik jou goed begrijp is het niet echt veilig om in Ethiopie te gaan backpacken?

Groetjes,
Sebastiaan

heey,
ik ben bijna zeker vanaf mei voor een lange periode in ethiopie.
ik wee niet hoe je plannen nu zijn met het moeder theresa huis en de groep uit den haag?
ik ben zelf bezig om een project op te starten… maar voordat dat klaar is wil ik ondertussen wel vrijwilligers werk doen.
ik ben er zelf al 3 keer geweest… en het land heeft ook mij getrokken;-)
ik weet niet hoe je plannen nu in elkaar zitten…??
let me know groetjes