Gezocht: Europese culturele uitdaging / zomerbaan tegen kost en inwoning

Beste mijnheer, mevrouw,

Wie kan mij helpen aan tips hoe aan een leuke culturele zomerbaan te komen? Graag reis ik deze zomer naar Frankrijk om daar enkele maanden te werken tegen kost, inwoning en een kleine ‘stagevergoeding’. Ik schrijf op dit forum omdat ik op zoek ben naar een leuke bijpassende baan.

Ik ben afgestudeerd en heb werkervaring als cultuurhistoricus en zou graag in de toeristische sector of in een culturele instelling aan de slag willen. Omdat ik redelijk Frans kan, maar de taal niet optimaal beheers, realiseer ik mij dat verschillende functies misschien minder geschikt zijn. Wel zou ik bijvoorbeeld iets met de Nederlandse taal kunnen doen.

Te denken valt dan aan het ontwikkelen van een creatieve opdracht voor een Nederlandse doelgroep, Nederlandse vertalingen maken van rondleidingen, Nederlandse rondleidingen geven of het assisteren bij de organisatie van een evenement/ promotiestunt. Zeer geïnteresseerd ben ik verder in het ontwikkelen van een tentoonstelling, het organiseren van een evenement tot aan het onderhouden van de social media (in het Nederlands of Engels) van een culturele instelling/ toeristische sector. Ook bij het organiseren van bijzondere acties en originele promotiestunts ligt mijn passie.

Heeft u tips voor mij of bent u zelf op zoek naar een goedkope maar ervaren arbeidskracht, dan hoor ik graag van u. Ik sta open voor allerlei suggesties en uiteenlopende projecten. Mijn motivatiebrief en CV stuur ik u graag toe.

Met vriendelijke groet,

Christa Scholten