Gezocht: camping bereikbaar met de trein

Ik ben al heel lang op zoek naar een camping, liefst in Toscane op redelijke loopafstand van het station. Wij hebben helaas geen rijbewijs, gaan met het vliegtuig naar (waarschijnlijk) Pisa en willen dan met de trein. We zijn wel wat gewend dus een stukje lopen is geen probleem maar we willen niet te afgesloten zitten. Heb al heel veel sites bekeken maar niet de ideale camping gevonden. Heeft iemand misschien ervaringen die mij kunnen helpen? Ik ben bekend met de website van de Italiaanse spoorwegen maar vaak liggen de camping toch nog een stuk verder van het centrum/station dan de brochures willen doen geloven dus alle andere tips zijn welkom. Alvast bedankt.

Salve,

Ik zou eens kijken naar camping Norcenni Girasole Club in Figline Valdarno…

De trein stopt in Figline en vanaf Figline is het nog een kleine 5km omhoog naar de camping. Mocht je volgend jaar gaan, neem vanaf Firenze SMN de trein van 18.09 naar Figline Valdarno. En je kunt zo in het treintje van de camping stappen die je naar de camping brengt.

Mocht je nog vragen hebben neem gerust contact op. Ik heb er namenlijk 2 jaar gewerkt…

Ciao!

Hallo,

Ik heb zojuist een caravan geboekt op norcenni girasole. Wij willen ook gaan vliegen.
Als wij in Pisa landen kunnen wij dus met de trein naar Florence, van Florence naar Figline, en van daar naar de camping met het campingtreintje?? klopt dat zo? En hoe vaak rijdt dat treintje dan?
En hoe lang ben je dan in totaal onderweg?
Ik vraag veel, maar wij vliegen en treinen nooit, vandaar.
alvast bedankt

Dat campingtreintje rijdt niet vaak volgens mij. Hoop dat iemand je daar mee kan helpen. Het station is 3 km van de camping, maar het ligt echt tegen een heuvel. Het is een geweldige camping, we zijn i.d.d. van Pisa naar Florence naar Figline gegaan. (let alleen goed op welke trein je pakt, terug hadden we per ongeluk een stoptrein en daardoor bijna te laat voor de vlucht) Er is ook een bushalte voor de camping, maar weet niet hoe vaak die gaat.