Gezocht B&B, Agriturismo Bellaria Igea Marina

Wie heeft er een tip voor een leuke B&B, Agriturismo of Hotel in of in de buurt van Bellari Igea Marina. Ik moet hier voor een cursus in juni zijn maar wil erg graag een lang weekend van maken. Bellaria zelf lijkt me erg touristisch en massaal… Maar ben er nog nooit geweest dus hoor graag ervaringen en tips van anderen!?

Grazie!

Jiska

Kijk eens op de website vd gemeente Commune di Bellaria Igea Marina onder “Ospitalita”
http://www.comune.bellaria-igea-marina.rn.it/citta/cms/page/ospitalita-informazioni_turistiche/
onder “Dove dormire” heb je alle categorieën accommodaties (hotel, agriturismo, B&B’s, camping, …) en onder “Annuario ospitalità” heb je in PDF-formaat de hotels en verhuringen.

Heb je ginds eigen vervoer? dan lijkt dit wel wat
http://www.comune.bellaria-igea-marina.rn.it/citta/strutture/action/lista/categoria/agriturismo/
60 Euro vol pension per pers.

Iemand met andere tips ?

1 like

In Bellaria ben ik zelf geweest. Het is toeristisch maar leuk. Je kunt vanaf Bellaria wandelen naar San Mauro Mare (2 km), een gezellig kustdorpje. Vanuit San Mauro Mare kun je dan weer verder wandelen langs de kleine kustpromenade naar Gatteo a Mare (1 km) via Savignano a Mare. Verblijf je echter in Igea Marina, dan wordt het al wat ver om deze twee plaatsjes te bezoeken en moet je ook een brug over (extra 2 km). Aan de andere zijde ligt Igea Marina dan wel weer op een viertal kilometer van de eerste lokaliteit van Rimini. Ik vind het persoonlijk de moeite waard om deze plaatsjes te bezoeken met Bellaria als uitvalsbasis. :zon02:

Heb je al gekeken naar onderstaande link? Daar vind je alvast B&B’s en de nodige waarderingen.

Klik hier voor de link naar Trip Advisor

1 like

Hoi Stancy en Miquet,

Dank voor jullie tips! Ik heb al geinformeerd bij de Agriturismo Fattoria Belvedere… Dat lijkt wel wat :-)…En heb enkele B&B’s gevonden. Ik houd niet zo van standaard hotels…
Mocht iemand nog een gouden tip hebben uit eigen ervaring dan hoor ik t graag!

Grazie ancora!

Jiska

Nou uiteindeljk toch geboekt in Bellaria zelf aan het strand in Hotel Gradara:

Bellaria zelf vond ik erg toeristisch, wel minder dan Rimini. Het is een goede plek om van zon, zee en strand te genieten tegen aantrekkelijke prijzen. Ik had een all inclusive arrangement waardoor je relatief goedkoper uit bent. Onze kamer in het hotel was perfect, gerenoveerd, airconditioning, goede douche en balkonnetje. De eetzaal vond ik zelf erg ongezellig en het eten zo, zo…(maar ben wat gewend qua eten dus misschien verwend :-)) Het hotel zat helemaal vol en aan de manier waarop het eten werd opgediend kon je goed zien dat t druk was ;-)… Het personeel was echter heel vriendelijk!!

Dus voor wie van Bellaria houdt is dit plekje zeker een aanrader, je zit niet aan de boulevard, dus net ietsje rustiger en het hotel heeft zijn eigen prive strand. Via booking.com kan je ook aanbiedingen vinden voor dit Hotel.

De zee is zeer aantrekkelijk voor mensen met kinderen… ondiep en zeer langzaam aflopend. En een lekker zandstrand. Wel wordt de zee wat snel troebel.

Zelf houd ik meer van Ligurie, de Costa Amalfitana en de meer zuidelijk plaatsen/stranden aan de adriatische zee. Ik zal niet zo snel meer terug gaan ook omdat ik erg gek ben op echte Italiaanse authentieke plaatsje met hun oude architectuur. Bellaria heeft dan wel geen hoogbouw maar wel veel nieuwbouw.

Ciao, Jiska

1 like

Wij nemen in Italie altijd B&B,omdat het eten in de restaurantjes altijd beter is dan in de meeste hotels,je hebt meer vrijheid,bent niet gebonden aan etensuren,kortom je eet waar je wil en wanneer je wil,Wat is er leuker dan lekker genieten van de bonte mengeling van mensen en een lekkere maaltijd op één van de vele leuke kleurige Italiaanse terrasjes waar het gonst van de gezelligheid.:zon02:

1 like