Gez. Stage Maatschappelijk Werk!

Ik ben op zoek naar een HBO-stage Maatschappelijk Werk, van de periode september '06 - juli '07.

Aangezien ik een geheel schooljaar stage wil lopen in het buitenland, kijkt mijn opleiding streng naar de criteria waaraan een stageplaats moet voldoen. Het moet dus echt een HBO stage zijn.
Mijn interesses liggen bij de doelgroepen jongeren/drugsverslaafden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes Janine Houben

Hoi,

Ik ben ook op zoek naar een curacao stage, maar dan vanaf februari 07, voor 5 maanden. Van mijn school moet ik nl eerst verplicht 5 maanden in Nederland stage lopen, omdat het (volgens m’n docenten) op curacao nog wel eens kan ontbreken aan professionaliteit op het gebied van Maatschappelijk werk. Ik heb op het internet gezocht naar instellingen en het is echt heel moeilijk. Ik ga over 10 dagen een maandje naar curacao om het eens van dichtbij te bekijken en dan houdt ik je zeker op de hoogte! Als het je zelf niet meer mocht lukken kun je het altijd nog via www.wereldstage.com proberen. Ze vragen er wel een bepaald bedrag voor, maar ik heb gehoord dat je dan wel goed terecht komt.

Veel succes nog!

Valerie

Hallo Valerie,

Ik zou in eerste instantie ook maar een half jaar mogen, maar als ik een goede HBO stage vind, was een jaarstage bespreekbaar.

Dus ze hebben mij een kans gegeven, en die neem ik met beide handen aan!

Ga je ook als Maatschappelijk Werker stage lopen? Waar ga je dit doen?

Veel plezier in Curacao, en ik hoop nog van je te horen!

Groetjes Janine