Gewoon gaan en vinden van vakantiewerk

Wie heeft er ervaring mee om gewoon te gaan naar bv italie een appartement te huren voor 2 weken en daar naar een baan zoeken, in de horeca. Is zoiets mogelijk of droom ik dit alleen maar, please let me now… Het mag natuurlijk ook elders zijn in europa

Beste Robby,
Ik ben gewoon op goed geluk naar Gran Canaria (playa del Ingles) gegaan. Ik kon gelukkig een bungelow (kamer) van een vriend van me overnemen. Daarna goede wandelschoenen aantrekken en blijven lopen totdat je een baan hebt. Het is niet makkelijk vooral rond de winterperiode omdat ze dan op vastpersoneel draaien maar het is mogelijk. Het is wel makkelijk als je van te voren via via een kamer kan regelen scheelt je sjouwwerk met je koffers…veel succes

hoi ik ben het helemaal met je eens, zo heb ik het ook gedaan, naar malaga gegaan en je zelf de tijd geven om iets te vinden, veel beter dan het zoeken vanuit nederland!
als je tips wilt… just let me know

Hoi Ingrid,

Bedankt voor het reageren op mijn oproepje, en ja ik wel behoefte aan tips, en adviezen zijn natuurlijk aantal welkom. Had je voor Malaga geen visum nodig, en ben je gewoon restaurants of ander werk campings binnen gelopen en hoe heb je het gadaan met accomodatie, ik snap ook wel dat ik gewoon de stap moet zetten, maar enige ervaring van anderen in mijn rugzakje zijn nooit weg. Ik wil je alvast bedanken voor je reactie.

Groet Robby

Robby,
Zolang je in europa blijft heb je geen visum nodig en kan je zolang blijven werken als je wilt. Als je iets zoekt in de spaanse landen kan je het beste voor een woning zoeken op de site www.habitatgejove.com Hier kun je woningen-kamers vinden voor de prijs die jij ervoor wilt geven.
Je moet in de spaanse landen wel even een N.I.F. nummer aanvragen (waarschijnlijk) bij de politie, dit is een soort sofinummer waar werkgevers naar vragen.Veel succes…Agnes

Beste Robby,
Ik ga binnenkort naar Italie om in de horeca een baan te zoeken. Mail me even als je interesse hebt om samen te gaan zoeken voor werk. Ps ik ben een half Italiaanse jongen dus ik heb daar ook familie dus slaapplaats is waarschijnlijk geen probleem. Vlak bij het Gardameer.
Tot horens.
Kiki Perret.

.

ik zou zeggen ga voor het avontuur en ga gewoon, want als je hiet gaat zitten wachten kom je helemaal nergens. Als je bent gegaan kan het altijd nog niets worden alleen kun je dan voor jezelf zeggen ik heb het geprobeerd.

In ieder geval iedereen succes gewenst