Geweldig Madagascar!!!

Van 5 tot 16 juni naar het prachtig eiland Madagascar geweest.
Werkelijke TOP ervaring om nooit meer te vergeten.
Een super programma werd voor ons samengesteld door Ramartour en dankzij de gids en chauffeur is dit een vakantie geweest wat indruk heeft achtergelaten bij ons. Positief wel te verstaan!!

Foto’s zijn te zien op:

http://picasaweb.google.nl/106078994433735085972/MadagascarPicasa#

Mooie foto’s Erik.

Het was ook leuk om dingen terug te zien die wij ook gezien hebben.
foto 51 “wie het weet mag het zeggen”; het lijkt wel een beetje op lychee’s

Groetjes, Frans

Hoi Frans,

Wij dachten zelf ook aan Lychees maar daar zijn we niet zeker van. De Lychees die ik ken groeien zoals op onderstaande foto.
Het kan natuurlijk ook dat het een variant op deze vrucht is!

Hierbij een makkelijke link naar de foto’s.

http://picasaweb.google.com/106078994433735085972

Dag Erik,

veel mooie foto’s ! Foto 51 : volgens mij zijn dit de vruchten van het (wilde) bloemriet (canna). Waar ligt Fetraomby?
Madagascar is inderdaad ongelooflijk prachtig! Goed volk ook.
Leo

Ik ben niet Erik, maar ben op dezelfde plek geweest. Het is ten NNW van Brickaville. Een paar uur met de boot.

Hallo Lebra,

De vrucht is inderdaad van de Bloemriet (Canna). Zojuist even de foto geplaatst op een bloemen en planten forum en deze hebben de vrucht ook herkent.

De Malagasy mensen zijn een heel erg goed volk. Vooral in het binnenland. De 3-4 dagen dat wij in het regenwoud zijn geweest bij de lokale bevolking in Fetraomby, heeft voor ons de meeste indruk gemaakt! Een ervaring om nooit meer te vergeten. Een hele aanpassing voor ons maar ongelofelijk mooi wat we hebben meegemaakt. Nog steeds ben ik Wendy van Ramartour erg dankbaar dat ze voor ons deze reis heeft samengesteld. Nog steeds dankbaar dat de mensen van Fetraomby ons zo warm hebben onthaald. Nu ik zo aan het schrijven ben over de ervaringen in Madagascar, bekruipt mij toch weer de zin om terug te gaan op vakantie…

Groet,
Erik

Hallo Erik,
ik vind dit echt prachtige foto’s; vraagje : met welk toestel; met welke instelling heb je de makro-foto’s genomen ?
Dank
Jef

Hallo Ceulenaere,

De foto’s heb ik gemaakt met een gewone ‘kit’ lens op een Nikon D60.
Als je de foto’s bekijkt op Picasaweb en je klikt op de foto, dan kan je aan de rechtse zijde van het beeldscherm de link ‘Pagina met volledige gegevens aanklikken’. Dan zie je de Exif van de foto.

Het zijn trouwens geen macro opnames. Het is een close-up omdat ik geen macrolens heb. Een macrolens kan het onderwerp nog veel dichter bij halen.

Ik hoop dat ik jouw vraag hiermee heb beantwoord. Mocht het niet zo zijn, dan hoor ik dat heel graag.

Groet,
Erik

bedankt Erik; heb alle info over de foto’s kunnen bekijken.

Schitterend!! Ik baal nu dat ik mijn camera heb verkocht :frowning: Daar moet ik nog iets op gaan bedenken als ik ga. Mooie impressie zo. Dank.