Gevraagd: anti bloedzuigersokken

Eind april gaan mijn man en ik 22 dagen naar Maleisië en Borneo. >>>
Voor ons verblijf in de jungle in Borneo zijn we op zoek naar bescherming voor bloedzuigers.

wie kan ons hier aan helpen of heeft adressen van winkels die dit verkopen.
Een mevrouw uit Amersfoort verkoopt ze niet meer!
verder al op internet in de webwinkels gezocht.

Zou even bellen met de betere travel- en outdoorwinkels als Bever Zwerfsport en Kathmandu.

Cheers!

je kan ze kopen via www.bloedzuigersokken.nl. je kan hier via Ideal betalen en je hebt ze binnen paar dagen in huis. perfect! ik heb ze gebruikt in Borneo en ze hebben alle bloedzuigers tegen gehouden.

1 like

Ik heb per email contact gezocht met Bloedzuigersokken.nl maar tot heden geen antwoord.
Weet iemand of Bloedzuigersokken.nl nog bestaat en de sokken levert?
Is er eventueel een ander adres bekend? Wij vertrekken binnen 1,5 week naar Borneo.
Dank!!

Heb je geprobeerd bij een outdoor zaak hier in Nederland? Bijv. Bever zwerfsport.

Frank

we hebben geïnformeerd, maar ze hadden alleen sokken voor insecten, mugge e.d. We hebben de gok genomen om daar ter plekke iets te kopen.
Na advies gevraagd te hebben bij onze gids, hoefden wij in het gedeelte waar wij waren alleen dichte schoenen en lange broek te dragen. Wij zaten in Borneo het gedeelte waar Kuching ligt.
Hebben geen bloedzuigers in tijdens de jungletocht gezien.

succes en fijne vakantie

Er was helaas een foutje opgetreden op bloedzuigersokken.nl (de site is pas net live), maar dit is nu verholpen. De sokken kunnen besteld worden en je kan ook de contactsheet invullen, waardoor wij automatisch en bericht ontvangen.
Excuses voor het ongemak.

Wij hadden hetzelfde probleem, in Borneo zijn nergens bloedzuigersokken te vinden. Maar de tip is om pantysokken aan te trekken: 2 over elkaar inspuiten met mosiguard (Daar te halen) sokken erover heen en geen leech gehad!

Ik vond het allemaal reuze meevallen. Ik ben op open sandalen en korte broek door de jungle gegaan, ook nog gezwommen in een mooi stroompje, en had welgeteld 1 kleine leech. Tenminste ik neem aan dat dat er 1 was, want ik had een bloedend plekje op mijn enkel, maar het beestje zelf was al weg.

Veel jungleplezier!

Bloedzuigersokken zijn in ieder geval in de Danum Valley gewoon te koop voor een paar euro. Leek me eerst schromelijk overdreven, totdat we tijdens een wandeling om de zoveel minuten konden stoppen om alle bloedzuigers van onze onderbenen te trekken…

heb je dan bloedzuigerssokken gevonden of kon je die ergens ter plaatse kopen? Wij vertrekken in februari naar maleisie en dus naar de taman negara

Hi Jessica,

Anti bloedzuigersokken kun je eenvoudig bestellen op www.bloedzuigersokken.nl. Dan heb je ze in twee dagen in huis. Je kunt ze gewoon met Ideal betalen.

Ben trouwens zelf ook in Taman Negara geweest, super! :thumbsup: Heel veel plezier.

Gr Sonja

Hoi Sonja,
Heb je in Taman Negara de bloedzuigersokken echt nodig?
En waar evt nog meer in Maleisie/Borneo

Ben aan het twijfelen of ik ze moet aanschaffen.

groeten Sabine

Hoi Sabine,

Het wordt geadviseerd om in de jungle altijd bloedzuigersokken te dragen. Ik denk zelf altijd ‘beter voorkomen, dan genezen’. Het lastige met bloedzuigers is dat als je ze wel op je huid krijgt en ze loshaalt, dat het behoorlijk blijft bloeden. Een bloedzuiger laat namelijk een anti-stollingsmiddel achter in je bloedbaan, dus het houdt maar niet op met bloeden. Best lastig in de jungle…

Ik ben ook op Maleisisch Borneo geweest en heb daar ook veel profijt gehad van de bloedzuigersokken. Ik had regelmatig bloedzuigers in mijn schoenen, maar die kwamen dan niet door de sokken heen, dus ik kon ze zo weer uit mijn schoenen gooien. Ideaal!

Veel plezier in Maleisie, heerlijk land!

gr Sonja

hey sonja, bedankt voor de reactie! Hoe was taman negara trouwens, wat moet je er zeker gezien hebben? Ben je ook met een longtailboot er naartoe gegaan? wij logeren in het mutiara taman negara resort…
Groetjes

hmm als we hadden geweten dat die sokken bestonden hadden we idd niet elke 10 minuten al die beestjes van ons af te pulken…ach t had ook wel weer wat haha