Geld pinnen in Australië, beste opties?

Ik vroeg me af wat je het beste kunt doen qua geld in Australië. Sowieso ga ik werken, dus ik krijg in elk geval een Australische bankrekening. Maar wat is handig om te doen? Geld pinnen en op die rekening storten? Gewoon geld vanaf je Nederlandse rekening pinnen? En betaal je je dan niet scheel aan transactiekosten? Of gewoon geld over laten boeken naar je Australische rekeningnummer?

gr. Ruud

Even navragen bij je nederlandse bank.
Je kunt bij hoge commissie natuurlijk een megabedrag pinnen en direct op je ozzierekening storten, of inderdaad over (laten) boeken.

Hi! Je betaald zo ie zo transactiekosten als je van je nederlandse bankrekening gaat pinnen. Wij haalden eens in de zoveel tidj geld van de rekening om niet zoveel kosten te betalen. In jou geval omdat je toch een australische rekening aan gaat vragen zou ik alles lekker op deze rekening zetten zodat je de transactiekosten ontloopt!

hoe kom je aan een australiesbankrekening

xxx

Gewoon een bank inlopen in australie en een rekening openen :slight_smile:

kan je dat ook vanuit nederland regelen

Volgens mij niet. Je moet vast en zeker een handtekening zetten en dat gaat niet zo goed via de email. Inderdaad gewoon een bank binnenlopen als je jetlag voorbij is en je hoofd ernaar staat. Niet zo moeilijk denken vooraf, alles is daar gewoon te regelen. Autralië is een meer westers land dan Frankrijk. :slight_smile:

Ik sluit mij aan bij Lennart. en een bankrekningen openen werkt net zoals in nederland, handtekening onder een overeenkomst zetten, legitimeren etc. Zo gepiept.