Door het lezen van alle berichten wordt je al een heel stuk wijzer, maar toch heb ik nog een vraag!
Binnen een half jaar zijn we van plan om naar Engeland te verhuizen om een eigen zaak te beginnen, nu mijn vraag ik heb een zoon van negen die een spierziekte heeft hoe zijn de gehandicapte voorzieningen/regelingen in Engeland. De informatie die ik heb gekregen ik dat het peil op het zelfde niveau staat als in Nederland maar het is mij nog niet echt duidelijk hoe de procedures/aanvragen om voor in aanmerking te komen van eventuele voorzieningen zit.
hoi volgens mij kan je op city counsil HEEL VEEL INFO hier over vinden .
ligt eraan waar je gaat
kijk op de website city counsil van waar je gaat wonen londen,midlands of???
volgens mij kijk je dan onder het kopje health and care
ik weet het niet zeker
maar ik weet wel dat op die site je alle laatste info kan vinden .
Ja daarmee ben ik het helemaal mee eens, we zijn nu meerdere keren in Engeland geweest en het verbaasd dat de Engelsen zou hulpvaardig zijn! En niet alleen naar gehandicapten maar ook in het algemeen… de mensen zijn veel makkelijker te benaderen!
Ja zeker inmiddels hebben we contact gehad met de social worker en er zijn voorzieningen aanwezeig die aangevraagd kunnen worden! We hebben nu een telnr en zodra we er wonen kunnen we dat nummer bellen en dat komt er iemand langs om alles door te nemen!