Fysiotherapeut (in opleiding) gezocht!

Hallo fysiotherapeuten (in opleiding)!!
Ik ben Anne Marieke en ik doe de opleiding ergotherapie (nu 3e jaars). Omstreeks 23 oktober 2010 ga ik samen met een studiegenootje naar Ghana om in een tehuis voor kinderen en volwassenen met een lichamelijk en sommigen ook verstandelijke handicap aan de slag te gaan als ergotherapeut. Daar willen wij de omgeving zo mogelijk aanpassen en vooral de kinderen ergotherapie geven. Wij doen dit in het kader van de opleiding
Het lijkt mij ontzettend handig om dit samen met een fysiotherapeut (in opleiding) te gaan doen.
Ik ben dus op zoek naar een fysiotherapeut, in opleiding of al afgestudeerd die 8 weken in Ghana aan de slag wil gaan.
Dus alle enthousiaste mensen die zich aangesproken voelen: Stuur even een mailtje naar: ambraam@live.nl en wie weet ga je gezellig met ons mee!

Groetjes, Anne Marieke

Hee Anne Marieke,

Ik ben nu vierde jaars fysiotherapie student. Ik ga er vanuit dit voorjaar af te studeren en ik heb nog geen toekomstplannen gemaakt. Ik zit eraan te denken om een reis te maken, dit combineren met het helpen van kidneren in Ghana is natuurlijk fantastisch! Jouw oproep sprak mij daarom erg aan.
Ik zou graag wat meer informatie willen hebben over jullie plannen.

Groetjes Nienke Walsma

Dit bericht heb je al ontvangen, maar ik zet hem ook even in het forum ter informatie voor andere geinteresseerden

Ik ben Anne Marieke, 20 jaar, ik woon in amstelveen, ik hou erg van koken, ben heel erg geinteresseerd in andere culturen, hou van reizen en wil binnenkort op dansen. Sanneke woont in Amsterdam Zuid-Oost, zit op roeien en is ook 20 jaar. Wij zijn twee spontane meiden en zijn heel erg enthousiast over de reis, we zijn al sinds september bezig met de voorbereidingen!!

Wij gaan 8 weken naar New Life Home in Ghana, Kumasi om precies te zijn. Dit is een tehuis waar op dit moment 10 baby’s, 10 peuters/kleuters, 20 kinderen en 20 volwassenen wonen. Wij willen daar aan het werk als ergotherapeuten en het zou erg leuk zijn om hier een fysiotherapeut bij te hebben zodat wij niet allemaal fysiotherapeutische taken op ons gaan nemen en ons echt op de ergotherapie kunnen richten! Wij doen dit voor onze minor en zullen ongeveer 23 oktober vertrekken.

Over de handicaps van de kinderen is nog niet veel te zeggen omdat de kinderen die daar nu verblijven hoogstwaarschijnlijk weg zijn wanneer wij naar Ghana komen. Maar je kunt denken aan erbse parese, spasticiteit, kinderen met een waterhoofd en het syndroom van down.

Wij verwachten van de fysiotherapeut dat hij of zij open staat voor andere denkwijzen, zelfstandig maar ook zeker kan samenwerken. Wij willen namelijk echt multidisciplinair aan het werk gaan en we moeten goed van elkaar weten waar we mee bezig zijn maar ook zeker waarom.
Voordat we echt aan de slag gaan met de kids willen we ons eerst gaan richten op de diagnostiek en het maken van behandelplannen. We verwachten natuurlijk niet van jou dat je alles doet zoals wij dat doen, je mag hierover je eigen ideeen (graag zelfs!) hebben en wij zijn juist heel benieuwd naar jouw ideeen zodat wij van elkaar kunnen leren. Een beetje creativiteit en initiatief is dus een pre.

Wij zullen met z’n tweeen in een gastgezin verblijven waar wij kunnen ontbijten, lunchen en avondeten. De kosten voor dit alles is 825 euro, +/- 100 euro per week dus. Hierbij zit ook
• Afhaal service vanaf het vliegveld
• Nacht in Accra (afhankelijk van aankomst)
• Transport naar Kumasi
• 4 introductie dagen
• internet
• overnachtingen op de GWG compound
• Boeken uitleen en Ghana documentatie
• Vergoeding van 90 euro per maand voor alle werkzaamheden van GoodWorkGhana

Zou je wat over jezelf kunnen vertellen en je eventuele ervaring met kinderen en ideeen m.b.t. het project? Heb je al ervaring met reizen? Wat wil je nog meer zien van Afrika?
Wij willen na het project nog 3 weken rondreizen dus mocht je gezelschap zoeken tijdens je rondreis…!

Ik hoor graag snel van je en ik hoop dat je net zo enthousiast bent als dat wij zijn!

Groetjes, Anne Marieke

Hai Anne Marieke,

Zijn jullie inmiddels al voorzien van een fysio?
Ik ben sinds vorig zomer afgestudeerd kinderfysio en ben aan het rondkijken om een periode in afrika aan het werk te gaan met kinderen.

Groeten marike

Hoi Marike!

Wij hebben inmiddels een enthousiaste student fysiotherapie gevonden die ook graag naar Ghana wil. Maar uiteraard zijn wij ook zeer benieuwd naar jouw ideeen. Heb je al echt concrete plannen om naar Ghana te gaan? Kan je iets meer over jezelf vertellen?
Je kan me natuurlijk ook een e-mail sturen.

Groetjes,
Anne Marieke