Franse simkaart?

Voor de Nederlanders die nu in Frankrijk wonen: hebben jullie een Franse simkaart/abonnement, en zo ja welke?
Ik heb nu een Nederlands abonnement dus die ga ik sowieso opzeggen, want ik ga voor 9 maanden naar Frankrijk. Nu wil ik gewoon eens kijken wat het goedkoopste is…
Alvast bedankt!

Ik woon in Parijs, en heb Orange en dat is heel duur. Dus ik zou die niet nemen!

Ik heb SFR gehad, is eveneens duur (€ 28).
Verloor mijn nummer doordat ik binnen de X aantal maanden mijn kaart niet had heropgeladen. In Frankrijk geldt ook het systeem dat men binnen de X aantal tijd (afhankelijk van het bedrag; hoe hoger het bedrag, hoe langer het geldig blijft) je krediet dient aan te vullen, of je verliest wat overblijft.

Advies: koop een “alternatieve” kaart, bv: die van een winkelketen. Er zijn buitenlanders tevreden over de kaart van de E. Leclerc. Meestal bieden deze lagere tarieven aan, je hoeft niet zo vaak te herladen, je nummer blijft langer intact,… En de ontvangst is het zelfde als met de “bekende” operatoren. In Frankrijk zijn er nu eenmaal veel verloren hoeken waar je niet of nauwelijks ontvangt, ook al heb je Orange, SFR, …

Ik heb zelf onlangs een kaart van Simyo gekocht voor net geen € 5 en kreeg er nog beltegoed bij.

Groeten,
:was: