Foto of video?

Maak je foto’s of film je als je in Amerika bent? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik maak foto’s en ik film. Ik maak echt onwijs veel foto’s (in de trant van oeh hier is een echte Amerikaanse mier, klik), daar wordt mn vriend wel eens gek van. Filmen doet hij meer, en ik moet zeggen dat die filmpjes ook wel erg leuk zijn. Het leukste vind ik bij thuiskomst een mooi fotoboek maken en dan langs íédereen gaan om de kiekjes te showen. Filmpjes kijken we niet heel vaak terug, eigenlijk jammer. Krijg nu wel zin om vanavond weer de filmpjes te bekijken… kom je weer helemaal in de vakantie stemming!

Filmpjes maak ik niet.

1. omdat ik geen filmcamera heb (ook niet in mijn fotocamera een optie hiervoor).
  2. omdat ik weet dat ik ze minder snel zal terugkijken dan foto’s.
  3. omdat het monteren achteraf meer tijd zal kosten dan door een serie foto’s heen worstelen.

Fotograferen is meer mijn ding. Hoewel afgelopen tijd weer wat minder, maar ik denk dat het in de zomer wel weer terug zal komen. :slight_smile:

Ik film en maak foto’s. Alhoewel het filmen nog niet helemaal in mijn “systeem” zit. Vooral in 2009 toen we de eerste keer in Amerika waren en ik mijn filmcamera net had, toen vergat ik gewoon vaak te filmen. Vorig jaar ook niet zovaak gefilmd, maar dit jaar ben ik van plan om van de hele vakantie een film te maken. Ik heb ook al in mijn hoofd hoe ik dat ga doen. Ik moet ook wel erbij zeggen dat ik het ook leuk vind om dan thuis de filmpjes in elkaar te zetten.
Foto’s maken wij ook, erg veel zelfs. We hebben daarvoor een Canon met diverse lenzen en ik heb ook nog een sony nex. Goede foto’s en toch ook de camera zo in je jaszak kunnen steken.

Wij maken heel veel foto’s. Zowel mijn zus als ik maken foto’s, mijn kinderen maken ook nog eens allebei foto’s.
Sinds vorig jaar hebben we een mini-cameraatje van Kodak (zo groot als een mobiel) en die hangt in een tasje netjes aan mijn schoudertasje. Die gebruik ik dus heel veel. Ik film soms maar 1 seconde, soms 15 seconden. Die filmpjes plak ik gewoon aan elkaar en zet ze via You Tube op onze vakantie website. We zijn er erg blij mee. Het geeft een beter beeld en je hebt geluid erbij. Thuis zet ik alles op een dvd en dan kijken we dat. Ik ga niks monteren met muziek en allerlei fratsen, het blijft gewoon een puur filmpje. Dat vinden wij het leukste.
Een vriend van ons maakt veel professionelere films en monteert die dan, met muziek en zo maar ik mis ontzettend de omgevingsgeluiden, dat vind ik niet leuk.
Mijn fototoestel hangt gewoon de hele dag om mijn nek. Ook een kodak, maar niet met allerlei lenzen of zo. Gewoon veel knippen.

Ria maakt foto’s en ik Guido maak films.
Deze zetten wij nadien op onze website.
Jullie kunnen hier eens kijken:

http://home.scarlet.be/guidokestens/

Veel kijkplezier

Ria en Guido

Ik maak over het algemeen alleen foto’s. Filmen ben ik nog niet echt aan en ik denk ook niet dat dat zo snel zal gebeuren. Ik heb laatst bij de Grand Canyon een paar filmpjes gemaakt om m’n ouders het gevoel te kunnen laten ervaren, maar ik heb zelf genoeg aan foto’s. Ik ben er geweest, ik weet hoe ik her ervaarde en hoe het voelde en ik kan dat prima aan mensen beschrijven. Ik maak overigens foto’s bij het leven; 1 semester in Maine is toch al gauw goed voor ruim 3.829 foto’s. Dit is dan inclusief vakanties en 12 dagen rondreizen aan het einde van het semester, en foto’s tussendoor. San Francisco kwam toch al gauw op 450 foto’s neer. Dus ja, ben soms net een Japanner op vakantie (wat gek is, want de Japanners die ik ken zitten lang niet zo erg vastgeplakt aan hun camera als mij)