Forumspel: Raad de Google Street View Stad

:thumbsup:

Lijkt op … en is ook B…e

Tja, het lijkt erop dat ik Brugge dan maar ga goed keuren he… :zon02:
Welkom terug in het spel Sjos

Score:
Sjos 1

91.png

de flatgebouwen op de achtergrond brachten me naar……Jeruzalem (op de parkeerplaats van the Knesset)

Helemaal juist, inclusief de parkeerplaats van de Knesset.

Score:
Sjos 2

Wie weet red je het nog net tot de vijf voordat je vakantie afgelopen is :slight_smile:

Ha ha, als het niet anders is kan ik misschien een dag later beginnen…

grappig dat je door dit spelletje heel anders naar plaatjes gaat kijken
googlend op “arch of” zie ik vele mooie triomfbogen o.a. bovenstaande in Pula (Kroatië)

Solo slim !?

Precies … :wink: !

Ben niet geheel zeker of ik deze opmerking snap? Je bedoelt dat hij de eventuele concurrentie de toegang tot deze site ontzegd heeft :slight_smile:

Hoe dan ook… Sjoske, je hebt er al drie, wellicht hoef je je vakantie niet te verlengen :slight_smile:

En je hebt gelijk, je gaat heel anders naar foto’s kijken… dat heb zelfs ik, als Line weer ergens een aanwijzing in één van mijn foto’s gespot heeft die ik weer eens totaal over het hoofd gezien heb ofzo :slight_smile:

Score:
Sjos 3
rest 0

93.png

wandelend door “spanje jachthaven” zie ik ineens een bekende straatlamp :zon:

Av del Almirante Julio Guillén Tato, Alicante, Spanje

Helemaal goed.
Sorry dat ik gisteren geen nieuwe kon plaatsen, maar met je voorsprong van 4 punten op al je achtervolgers moet het je vast wel lukken om de vijf nog te halen voordat de concurrentie zo ver is.

Score:
Sjos 4
alle anderen 0

geen idee wat hier het sleutelwoord is. Lijkt me niet in Nederland en niet in UK.

UK rijden ze andersom de rotonde om. Ik dacht wel aan Nederland.

op zich misschien wel. Ze werken in ieder geval redelijk veilig. Alleen die baakschilden met groene rand komen me zo vreemd voor….

Misschien kunnen de houten deuren die in de muren zitten een tip zijn. Soort afsluiting om de stad te beschermen bij hoog water ? Volgens mij zie ik ook een punt van een dom/ kerk. Maar nee… Google me suf. Heb geen idee. Ook die brug en de industrie erachter brachten me niet verder.

[

Sjos heeft ongelijk. Het bevindt zich wel degelijk in één van de twee landen die hij als mogelijkheid heeft afgewezen :slight_smile:

Als ik dan ook in aanmerking neem, dat de rotonde linksom gereden moet worden, dan blijft Nederland over.
Bij Wijk bij Duurstede is wel zo’n waterkering, maar geen brug.
De John Frost brug in Arnhem heeft verticale spijlen.
Het is niet in Deventer en niet in Zutphen, want ook daar zien de bruggen er anders uit.
Kan nog even kijken in Kampen en in Zwolle.

dan in Nederland……Ijmuiden?

Nee. Ik mag niet meedoen, maar ik heb het toch gevonden, door in Google Earth alle rivieren af te gaan.

Nou Nijmegen dus. Daar had je toch ook wel een iets mooier plaatje van kunnen vinden C4th? :slight_smile:

ps Videjo bedankt voor de tip. Ik had in eerste instantie meer de neiging om aan de andere kant van het land te zoeken….

Ja Sjos, daar had ik vast wel een iets mooier plaatje van kunnen vinden, maar deze leek me iets lastiger (lees: C4th heeft zelf een paar maanden in Nijmegen gewoond en zal met dit plaatje zelf ook alle mogelijke moeite hebben gehad :slight_smile: ).

Hoe dan ook, back 2 business… JOEHOE… We kunnen Sjos weer rustig aan het werk sturen, hij mag een rondje uitrusten van deze vijf op een rijscore in één beurt.
VideJo gaat weer mee mogen doen (kromme zin, maar “Gaat weer meedoen” durf ik niet meer te zeggen)

HALL OF FAME / Google Street View Expert

http://media.wereldwijzer.nl/vast02/wwz.1446.png

LineC *****
Marineduiker **
Martijng * - dutchgirl * - Sjos *
C4th - VideJo

• Updated - - -

Een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Iedereen staat weer op 0.
Voor sommigen onder jullie zal deze opgave nu een makkie zijn :slight_smile: