Flora van Madagaskar

Beste reizigers,

In 2012 ben ik van half maart tot half juni in Madagaskar geweest. Ik heb toen veel foto’s van planten en dieren gemaakt.

Omdat er nog geen geschikte flora van Madagaskar is, heb ik een digitale flora van Madagaskar gemaakt. Deze bevat nu ongeveer 250 plantensoorten.

Je kunt planten zoeken op basis van de wetenschappelijke naam of de famili e(met thumbnails). Er zijn helaas weinig Engelstalige of Nederlandstalige namen in gebruik. De Malagassische namen wisselen per streek en zijn vak ook niet eenduidig.

De website is te vinden op :

http://www.botanywebsite.com/flora_of_madagascar/

De flora is nog lang niet af. Commentaren en aanvullingen, ook foto’s van planten, als ik ze mag gebruiken (je naam komt er dan bij te staan) zijn welkom.

Realisatie van een boek hierover gaat waarschijnlijk niet lukken, mogelijk dat ik er een Iphone or Android App voor ga maken.
In de loop van 2013 hoop ik mijn reisverhaal als boek te publiceren

Met vriendelijke groet

Fred Triep
www.fredtriep.nl

Het boek met het reisverhaal verschijnt omstreeks 5 juni 2013. Zie mijn bericht op het algemene gedeelte.

Fred Triep

Leuk! Laat je ons weten waar we hem kunnen kopen?

Het boek met het reisverhaal verschijnt omstreeks 5 juni 2013. Het boek heet:
De roep van de Indri - Terugkeer naar fascinerend Madagaskar.

Het is te bestellen via mijn uitgever FreeMusketeers en over enige tijd ook via andere internetboekhandels, zoals Bol.com.

Zie de link hieronder voor bekijken en bestellen:

In het najaar van 2012 waren we in Madagascar.
Fascinerend, die roep van de Indri. Zo indringend … vergeet ik vast nooit …

Ik maakte een pak foto’s onderweg. Veel fauna, maar ook wat bloemen en planten. Pretentieloos, met een compactcameraatje, en dus geen professionele, noch loepzuivere foto’s :smile:. Waar en wanneer weet ik nauwkeurig, maar de precieze, laat staan wetenschappelijke, namen ken ik niet.
Enkele voorbeelden (orchideeën, nepenthes, …)

Mocht je er wat aan hebben laat het dan even weten (formaat, resolutie, …). Zo ja, graag ook je mailadres (via privé bericht).

Beste Line,

Bedankt voor je reactie. Bedankt ook voor het aanbod. Misschien kan ik foto’s van je gebruiken voor mijn “digitale Flora of Madagascar”. I zet er dan ook de naam van de fotograaf bij.

Voor gebruik zou ik graag de foto in zo groot mogelijke resolutie ontvangen. Maar om te kijken welke foto’s ik zou kunnen gebruiken, zou je misschien eerst met een lage resolutie de foto’s kunnen toesturen.

Mijn e-mailadres is fred.triep@ision.nl

Alvast bedankt voor de moeite

Fred Triep

Het boek is via het internet te koop, nu ook via de Hortuswinkel van de Hortus Botanicus in Amsterdam, Plantage Middenlaan 2a

Beste lezers van dit onderwerp,

Als je wilt reageren op mijn flora of mijn boek, ik heb een nieuw profiel en een nieuwe e-mailadres:

profielnaam: fredtriep
e-mailadres: fred@fredtriep.nl

Ik heb mijn oude account toch kunnen bereiken. Mijn profielnaam blijft ftriep, mijn e-mailadres is fred@fredtriep.nl