Prachtig! Precies zoals ik me Yellowstone herinner! Het enige dat de camera niet vastlegt is de penetrante zwavelgeur.
Mooi shots, zeer goed geknipt. Ook goede muziek eronder (details?) In tegenstelling tot San Francisco heeft het park inderdaad weinig uitleg nodig: je moet het gewoon zien.
Twee duimen omhoog voor de video!
(Zijn jullie nog doorgereden via Grand Teton en Jackson?)
Bedakt iedereen voor de massale belangstelling voor de film over Yellowstone.
Volgend jaar gaan we terug en hoop dan nog mooie filmpjes te kunnen opnemen.
Beste,
Ik heb met heel veel aandacht gekeken naar het filmpje en geluisterd. Proficiat met het resultaat, dat kun je geen amateur meer noemen.
Deze streek staat ook op mijn verlanglijst, alleen kan ik geen wagen sturen.
Nog veel succes met het reizen en filmen.
Marmar
Oudenaarde :wereld:
Het is al weer ruim 11 jaar geleden dat ik Yellowstone heb bezocht. Ik wil daar zeker nog een keer terug. Het filmpje geeft inderdaad een hele goede indruk van wat Yellowstone is.
Mijn complimenten voor de film. Ik krijg al weer zin om terug te gaan.
Ik ben nu twee keer in Yellowstone geweest.
En er is nog veel meer te zien, dus ga ik er zeer zeker nog een keer terug.
Ook is het van te voren wel een klein beetje aan te raden om iets over Vulkanen en Geothermale gebieden te weten. Als je dan vanaf de rand van de Calerda inrijdt … tenminste ik vind dat je dan beter beseft wat je ziet en hoe groots het is.
Het is gewoon keigaaf. De Geothermale gebieden / de vulkaan (bezoek ook de musea in Yellowstone) en natuurlijk last-but-not-least de dieren die je er tegenkomt.
WEET en besef dat je meerdere dagen moet uitrekken voor Yellowstone!
In één dag kun je slechts een heel beperkt gebied zien … of meer maar dan rij / loop je er te gehaast doorheen and you’ll miss a lot of it’s beauty.
Ook als je er een paar dagen vooruit trekt … dan vind ik persoonlijk dat je er niet voor moet gaan om alles te willen zien. Je kunt je beter beperken tot een aantal dingen en die GOED te zien & te beleven.
Jammer vind ik dat er in de USA natuurlijk meer aan veiligheidsnormen wordt gedaan. Ik ben ook op IJsland geweest en daar kun je overal veel beter bijkomen. Je kunt op IJsland van dichtbij bekijken hoe Strokkur *(Geysir komt slechts één a twee keer per dag) * tot uitbarsting gaat komen. Dat heeft op mij veel meer indruk gemaakt dan de uitbarsting van Old Faithfull waar je echt naar mijn gevoel op minimaal 1 km afstand staat.
Bij Strokkur op IJsland sta je er echt met je neus bovenop en dat was ontzettend gaaf om die ‘koepel’ water eerst te zien opbollen voordat hij echt gaat.
Maar Yellowstone is … nou ja, bij Yellowstone heb je eigenlijk alles wat meer bij de hand dan op IJsland. Pruttelpotjes & geysers … BEEHIVE is ook gaaf (yellowstone) … Yellowstone heeft dus zeer veel Geysers bij een.
Eigenlijk zijn beide niet met elkaar te vergelijken … ieder heeft zijn eigen charme. Ik zou iemand dan ook niet kunnen aanraden de een boven de ander te verkiezen (yellowstone of ijsland) ze zijn beiden zeer indrukwekkend.
*wat natuurgeweld aangaat en natuurschoon … dan heeft het ruige IJsland mijn voorkeur … maar Yellowstone (en de USA) hebben natuurlijk de vakantieganger veel meer te bieden. Het is maar net wat je zoekt.
Maar IJsland heeft een speciaal plekje in mijn hart veroverd.
Als je veel actieve geisers wilt zien … dan moet je eerder naar Yellowstone gaan. En misschien op de terugweg uit de USA een STOPOVER van een aantal dagen op IJsland doen … of beter ANDERSOM. Op de heenreis … een paar dagen IJsland … en verder naar de USA!