Fietsen rond Vientiane

Hallo allemaal!

Ik had een vraagje over een fietstocht in de omgeving van vientiane. Ik ga volgend jaar Maart en April naar thailand voor 6 weken, en zit nu een beetje te kijken of het mogelijk is om nog even Laos te zien in deze zes weken. Ik wil het rustig aan doen, en dus niet van plek naar plek trekken met bussen en treinen, maar een langere tijd in 1 plek blijven en de omgeving zien. Ik wil graag bij vientiane de grens over met Laos, en daar zou ik graag in de buurt willen fietsen. Nu reis ik voor de eerste keer als jonge vrouw alleen en alhoewel ik daar geen moeite mee heb, vind ik alleen fietsen rond Vientiane een iets te gevaarlijk plan. Ik zou dus graag met een meerdaagse tour meegaan, of iemand vinden die in de periode van eind april een fiets zou willen huren en samen een mooie tocht zou willen maken.

Heeft iemand een goede tip voor een groepstour rond Vientiane? Of iemand die graag een meerdaagse tocht zou willen maken op de fiets?

Groetjes, Laura.

Hoi Laura,

Wij zijn niet echt in Vientiane gebleven 1 nacht . We waren van plan 1 dag te blijven en hier http://www.vientianebycycle.com/index.php?contID=1&lang=Du een fietstocht mee te doen. Maar we zijn toen doorgereisd. Misschien kunnen zij je verder helpen als je ze mailt. Wat ook mooi is , dat is bij Thakhek the Loop rijden een 4 daagse motortocht die je zelf rijdt. Bij het guesthouse van waaruit je vertrekt kun je je misschien aansluiten bij andere backpackers, iedereen die daar is gaat hem rijden of komt net terug. Dat ligt ook vlakbij de grens met Thailand en je zou ook daar de grens over kunnen steken. Vonden we echt super om te doen en een hele mooie omgeving. Ook de omgeving bij Luang Prabang is schitterend en er is genoeg te doen. Vientiane valt erg tegen zeggen veel mensen maar kunnen wij niet over oordelen omdat we het zelf hebben overgeslagen (maar 1 overnachting). Ons reisverslag staat op http://rob-ingrid.waarbenjij.nu/reisverslagen/455884/laos-van-noord-naar-zuid/1 misschien heb je er iets aan en kun je een idee opdoen welk gebied van Laos jou aanspreekt. Ten noorden van Luang Prabang zijn we niet geweest daar hadden we geen tijd voor. We zijn in 3 weken door Loas getrokken.

Veel plezier met de voorbereiding, groetjes Ingrid

Ik ben net terug uit Laos , ook 3 dagen in Vientiane geweest en 1 dag een motor daar gehuurd , om eerlijk te te zijn is er niet veel om daar een paar dagen op een fiets rond te rijden wat de moeite waard is , je kan het centrum en omgeving per fiets ontdekken maar daar buiten is er niet veel meer aan , veel van het zelfde , heb zelf met de motor ook buiten Vientiane gereden maar ik heb niet gezien wat de moeite waard was , of je moet alle tempels in en rond Vientiane willen zien …
Ik heb ook geen aanbiedingen gezien van meerdaagse tours in Vientiane , wel 1 daagse .

Dankjullie wel voor de reacties. Ik lees inderdaad niet veel over de omgeving van Laos, Luang Prabang schijnt veel mooier te zijn. Is Vientiane zelf wel de moeite waard om heen te gaan? Ik heb wat gelezen over een nationaal park daar in de buurt, ben je daar ook geweest?

Bij deze mijn reisverslag: IkReis - Vientiane

Ik ben er een paar nachten geweest, maar er zijn beslist leukere gebieden in Laos!

Vientiane is voor 2 dagen goed te doen hoor ,veel restaurants , goede koffie eventueel een massage , langs de Mekong lopen of naar de zonsondergang kijken.

Maar verder is er niet al te veel te beleven op een uur rijden heb je eventueel nog het Buddha park

Je kan dan wellicht beter de Thakhek the Loop doen , op fiets of brommer/motor dan gaan doen .