Ik ben net terug van 3 weken Italie. Het was heerlijk. Niets liet te wensen over. Mooi weer. Leuk familie hotel, mooi zwembad, heerlijk italiaans eten, airco op de kamer, geen muggen. Op het 3 landenpunt Umbrie, Toscane, Lazio. Van hieruit kun je veel steden bezoeken zoals Rome, Siena, Perugia, Orvieto, Pitigliano, Monte Pulciano, Viterbo. Het meer van Bolsena is op 20 minuten rijafstand. Veel mooie kleine dorpjes in de omgeving. Het dorpje zelf is middeleeuws met een prachtig kasteel in het midden. Je hoeft niet naar een cursus italiaans toe, want je zit tussen de italianen. Touristen hebben het plekje nog niet ontdekt. ( misschien nu dan wel… ) Ideaal als je kleine kinderen hebt, een bedje is aanwezig, speeltuintje naast het hotel . Voor onze zoon van 2,5 werden geen kosen in rekening gebracht. Per nacht per persoon 45 euro incl. ontbijt, middageten (2 gangen), avondeten (3 gangen) incl. water en wijn. De familie is zeer gastvrij. Ze spreken geen vreemde talen. Wat wil je nog meer? Vragen? Laat het me weten via het forum.
Kun je de naam en plaats meedelen ? Heeft het hotel een website ?
Wij zijn van plan om in het voorjaar 2006 op Rome te vliegen en dan de streek te bezoeken waar jij het over hebt. Meer informatie zou dus welkom zijn.
Bedankt,
Geert
Hoi Geert. Ze hebben een website, deze is verouderd (ze zijn deze aan het vernieuwen) en wordt momenteel niet gebruikt. Via deze site dus geen info opvragen of reserveren! www.nuovocastello.it E-mail; nuovocastello@libero.it Let op: ze spreken geen vreemde talen! Het dorpje heet Torre Alfina. 20 km van Orvieto en 20km van het Bolsena meer. Het is eigenlijk een restaurant, maar sinds een paar jaar hebben ze 11 kamers. Het ziet er dus goed uit, een beetje nieuw zelfs. Het restaurant is behoorlijk bekend in de streek ( bij de italianen) zo af en toe komt een tourist. Ze hebben een houtoven voor de pizza! Oma maakt nog steeds zelf de pasta saus. Ravioli wordt met de hand gemaakt. ( ook andere pasta soorten ) Je eet niet altijd van de kaart, je krijgt dus echt heerlijk Italiaans eten. ( alles van de kaart is trouwens erg lekker!! )
Het hotel ligt op loopafstand van een nationaal park (monte Rufeno) Als je nog meer vragen hebt, laat het maar weten. Wij gaan volgend jaar weer, ik heb nog steeds niet alles gezien en verlang nu al weer terug naar al het goede van de streek.
beste Sharon, een heel leuk hotel, ik heb de website bekeken, ziet er goed uit en er staat leuke info op wij zouden wel graag eens een kijkje willen gaan nemen in oktober. nu is mijn vraag er staan 3 aanbiedingen op de site de 3e gaat over oktober, echter de offerta;s zijn in het italiaans en de rest van de site is engels is jou of iemand anders zijn italiaans goed genoeg om het te vertalen?
vrienelijke groet ruudvan
Hoi Ruud.
De site is verouderd en wordt even niet gebruikt, ze maken een nieuwe. Geen idee wanneer die klaar is. Ik heb ook geen idee hoe ze het met de aanbiedinen doen. Wat ik wel weet: de prijs die ik genoemd heb is een zo te zeggen “italiaanse” prijs. Hoe dat precies zit moet je me niet vragen, maar het is in iedergeval goedkoper. Dat kun je zelf wel checken, want op de site staat een duurdere prijs vermeld. Op de kamers hangen ook lijstjes met prijzen en daar staat op: 65 euro voor volpension. (prijzen 2005) De prijs die ik genoemd heb is correct! (45 euro volpension) Volgens mij zit de koffie en het toetje er bij het avondeten ook nog bij in. Ik zal nog wel even kijken naar de aanbiedingen, of ik het kan vertalen. ( laat ik je via het forum weten) Kun je zelf een beetje italiaans? Let op: zij spreken geen vreemde talen! Mocht je willen reserveren, dan moet je dat via e-mail doen: nuovocastello@libero.it Bij mij duurde het even voordat ik antwoord kreeg. Ik wil je ev. wel erbij helpen als je dat zou willen. Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Hoi Ruud. De 3de offerta die over oktober gaat, volgens mij is dat een korting als je volgend jaar nog een keer komt in die zelfde periode. Maar ik weet het niet zeker!
Bij de eerste krijg je 15 procent korting als je via internet boekt. Maar jouw korting is al meer als 15 procent, en trouwens je kunt niet via internet reserveren op het moment. Tevens zijn het aanbiedingen van 2003, die gelden vast niet meer. En de 2de aanbieding heeft iets te maken als je met vrienden komt, dan krijg je korting, of zoiets. Ga er maar vanuit dat je geen korting meer krijgt voor de prijs die ik genoemd heb. (anders moeten zij nog geld gaan bij leggen, haha)
Succes
hoi, bedankt voor de snelle reacties. ik kan wel een beetje italiaans , alleen lezen wat minder, maar ik kom er wel uit. ik laat het in ieder geval weten als het wat geworden is. vriendelijke groet, Ruudvan.