$50
(Voor de helft van de prijs bij de ambassade in Bangkok (binnen 3 dgn) mocht je daar toch een paar dagen zijn.)
Johan
$50
(Voor de helft van de prijs bij de ambassade in Bangkok (binnen 3 dgn) mocht je daar toch een paar dagen zijn.)
Johan
Hij werkt eindelijk? Ze zijn er sinds 2012 al mee bezig. Ben benieuwd of iemand zijn ervaringen hier wil delen met het digitaal aanvragen.
Hi Sabbie81,
Ik heb een poging gedaan om het digitaal aan te vragen. Tijdens mijn aanvraag werd ik uit het systeem gegooid… En de volgende dag kreeg ik een mailtje of ik nog verder wilde gaan met mijn aanvraag via myanmarvisa.com. Het bleek een commercieel bureau te zijn die naast de $50,- ook nog eens $ 20,- bemiddeling vroeg. Daarnaast zijn er een aantal nationaliteiten die met een visa on arrival Myanmar binnen kunnen komen. Vorige week zag ik een lijst waar Nederland nog niet op stond en inmiddels heb ik een andere lijst gezien met meer landen waar ook Nederland op stond. Ik heb het gelaten voor wat het is. Ik kan onverwachts op reis en vertrek over 1,5 week naar Vietnam, ga naar Cambodja en eind oktober ben ik in Myanmar. Ben dus maar gegaan voor zekerheid gezien de beperkte tijd en heb visum via visumcentrale aangevraagd (duur!!, wel korting via de site van FJMGBooks!!). Dus als je genoeg tijd hebt, zou ik het proberen, ben benieuwd of het lukt!
Aanvragen bij ambassade in buitenland kan ook, bijv in Phnom Penh schijnt het een makkie te zijn, alleen duurt het 3 dagen en ik weet niet zeker of ik daar wel 3 dagen ben…
Succes!
Aimeee dank voor je ervaring. Ik zal er geen gebruik van gaan maken, ben in 2012 al in Myanmar geweest. Maar de ervaringen is natuurlijk een welkome aanvulling voor anderen.
Wij hadden overigens ons visum via www.visacenter.nl geregeld, met bezoekadres. Zij hebben schappelijkere tarieven dan al die CIBT-bedrijven. Die proberen helaas een monopolie te verkrijgen hier in NL.
Veel plezier Aimeee tijdens je reis. En mochten anderen online ervaringen hebben dan blijf ik benieuwd (ook voor anderen)
Heb zelf op 26 september een visum aangevraagd bij de overheid en kreeg op 30 september de boodschap dat mijn visumaanvraag was goedgekeurd. Op 9 oktober zal ik naar Myanmar reizen, ben erg benieuwd hoe het zal gaan.
Een vriend van me heeft een paar weken geleden zo’n eVisa aangevraagd en verblijft er momenteel mee in Myanmar. Dat is prima gegaan voor zover ik heb meegekregen! Bedenk wel dat het visum alleen geschikt is wanneer je via Yangon het land binnenreist. Het land binnenreizen via Mandalay is er dus niet bij…