Even voorstellen

Hi allemaal,

Ook ik kom me graag even voorstellen. Ik heb me aangemeld bij dit forum omdat ik op zoek was naar ervaringsverhalen en toffe blogs over wereldreizen. Wij vertrekken namelijk in september voor onze wereldreis die start met de Transmongolië Express. Daarna reizen we door Azië, Nieuw-Zeeland, Afrika en Zuid-Amerika. We zeggen alles in Nederland op en hebben geen eindtijd vastgesteld voor de reis. We zijn druk bezig met de voorbereidingen en hebben heel veel voorpret.

Helaas kunnen we nog even niet onze echte namen vermelden, omdat we eerst ontslag moeten nemen. Binnenkort gaat dit gebeuren, dus dan kunnen we eindelijk echt van de daken schreeuwen dat we op wereldreis gaan.

Tot ons vertrek (en vast ook tijdens onze reis) blijven we lekker reageren op dit forum, want het is heerlijke voorpret. Je kunt onze voorbereidingen en voorpret volgen op http://www.backpackgek.nl

Welkom op Wereldwijzer! Dat zijn nog eens vooruitzichten zeg :wereld:

Veel succes met voorbereiden en jullie reis!

Hallo Backpackgek, welkom op Wereldwijzer!

Inderdaad wat een mooie vooruitzichten. Zo te zien heb je je weg al gevonden op het forum. Veel plezier met al jullie voorbereidingen en met jullie wereldreis.

Groetjes, Leontien

Super, veel thanks!!

Veel thanks! Ik kom nog zeker op de pagina’s over Cambodja en ga ook jouw sites bekijken.

Beetje laat ,maar ik wil jullie ook nog welkom op wereldwijzer heten. En natuurlijk succes met jullie wereldreis toewensen. Jammer dat ook jullie net als 95 % van alle andere wereldreizigers Filippijnen niet aan doen.
Ik moet toegeven het ligt een beetje uit de route voor de meeste mensen, maar je kan er met een low-budget maatschappij voordelig heen vliegen vanuit vrijwel alle hoofdsteden in zuid oost azie. Filippijnen is goedkoop wat betreft vervoer en overnachting , dus geen forse hap uit je budget.
Vooral het eiland Palawan is mooi EL NIDO TOURISM : Travel guide to Palawan Island, Philippines

Hoi! Thanks voor deze reactie. Grappig dat je dit zegt, want we hebben de laatste weken veel mensen gesproken over de Filippijnen en zijn razend enthousiast geworden. We gaan het dus waarschijnlijk wel toevoegen aan de lijst. We hebben geen vast RTW-ticket, dus onze route ligt nog helemaal niet volledig vast :-). Ik blijf jouw tips hierover dus ook zeker volgen. Thanks!!

Klopt er zijn steeds meer mensen die Filippijnen ontdekken, maar er komen toch nog altijd maar een heel beperkt aantal toeristen.
Het land heeft een ernstig imago probleem , en ook in nederland komt het vaak negatief in het nieuws door overstromingen, typhonen, politiek geweld, corruptie, staatsgrepen, overbevolking , krottenwijken en armoede. Vaak worden mensen ook afgeschrikt door het reisadvies van Minbuza. Echter mensen die er geweest zijn zijn over het algemeen laaiend enthousiast over het land.
Filippijnen is echt wel het buitenbeentje van Azie, geen tempels, geen boedhisten of hindoes, en geen sterk gekruid eten. Filippijnen is vind ik een stukje Latijnsamerika in azie. Een land met opvallend vriendelijke en behulpzame mensen, en ook het feit dat er geen taalbarriere is speelt mee. Van jong tot oud sprekt men wel engels.

1 like