Ik studeer biomedische wetenschappen en ben van plan om de eerste 4/5 maanden van het volgende schooljaar (september 2016) stage te gaan lopen in de VS of Midden-Amerika. Daarna zou ik graag nog een mooie reis maken van 2/3 (hopelijk 4) maanden door Midden- & Zuid-Amerika. Hebben er mensen tips over waar ik rekening mee moet houden als ik in het buitenland stage ga lopen, over eventuele beurzen die ik kan aanvragen en natuurlijk over mooie bestemmingen die ik gezien moet hebben in Midden- & Zuid-Amerika?
Als je naar het buitenland stage gaat lopen zal dat wat kosten ,Larissa.
Stel een financieel plan op ,als je de (be)rekening maakt moet je wel een aantal zaken in het oog houden: als je thuis blijft kost je ook geld, reken eerst uit hoeveel dat is (vervoer, eten, kleding, zakgeld, enz.). Als je dat bedrag kent, dan kun je pas echt gaan rekenen. Er zijn ook speciale kosten: naast de reis, de huur van een kamer en dergelijke moet je zeker een goede reisbijstandverzekering nemen, voor sommige landen moet je inentingen hebben, enz…
Sommige mensen zullen een beurs kunnen aanvragen. Indien je bij een bedrijf stage loopt kun je vaak vragen dat je wat onkosten vergoed krijgt.
Wat betreft mooie bestemmingen,ik zou opteren voor Peru !
Wellicht ken je de Machu Picchu (Peru) van foto’s, maar het gevoel dat je krijgt wanneer je de Incatrail zelf bewandelt, is onbeschrijflijk. Ook Lake Titicaca (Peru/Bolivia) en de wereldberoemde Nazca Lines zijn hier absolute must sees.
Natuurlijk zal je nog met een rits vragen zitten,Larissa?
Hier op wereldwijzer hebben we verschillende landen forums waar je terecht kunt met al je vragen.
Wat betreft je stage in het buitenland,misschien even naar deze link surfen
Succ6 met je studies en reizen Larissa!
groet,georgessiam.