Even voorstellen

Hoi hoi,

Wat leuk dat je mijn "voorstel"pagina leest. Ik ben 36 jaar en woon in Deventer en heb sinds mijn eerste verre reis (Florida in 1999) het reisvirus vol-le-dig te pakken. Het to-do lijstje wordt eigenlijk alleen maar ieder jaar langer door alle medereizigers die je onderweg spreekt en je weer voorzien van nieuwe reisideeën.

Na reizen naar toch wel wat meer gebruikelijke vakantielanden als Mexico, Brazilië, Laos, Cuba, Cambodja en China, ben ik in 2013 in veel minder bekende landen als Turkmenistan, Oezbekistan, Kirgizië en Kazachstan in Centraal Azië geweest. In deze landen komen nauwelijks toeristen. Als reiziger in de landen ben je tamelijk uniek en de manier waarop de bevolking daarom met je omgaat heeft mij doen beseffen dat ik veel vaker dergelijke landen wil bezoeken. Op de nominatie voor 2015 staan dus Mongolië of Iran. Afijn, de to-do list is eindeloos lang, dus het kan ook nog wel wat anders worden.

Aan iets avontuurlijke reizigers een tip: bezoek Lapland in de winter! Je hebt nog nooit zoiets moois en bijzonders gezien. Voor iets meer avontuur: boek een huskytocht, echt geweldig.

Dit jaar eens geen malariatabletten, diarreeremmers, inentingen of wat dan ook voor mij: ik ga naar Japan! Ben benieuwd!!

Hoi Michel, welkom op Wereldwijzer! Je hebt al veel mooie reizen achter de rug, daar kun je vast andere reizigers mee adviseren.
Voor je nieuwe avontuur wil ik je graag doorverwijzen naar ons Japan forum