Even voorstellen!

Hallo allemaal,
Mijn naam is Marjolein. Mijn vriend en ik zijn van plan om deze zomer ons huis te verhuren en voor een jaar op reis te gaan naar Zuid-Oost Azie, Nieuw-Zeeland en Australië!:wereld: Voor die tijd valt en nog een hoop te regelen, maar ook al een hoop voorpret. Ik ben benieuwd naar tips van andere reizigers. Heb hiervoor oa al gereisd in Europa, naar California en rondgereisd en zo’n 10 jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in Thailand.

Hoi Marjolein,welkom op wereldwijzer!
Ik word altijd lyrisch als ik in het even voorstellen forum een topic zie staan met de naam Thailand.
Zelf ben ik bezeten over dit magisch land dat Thailand wel is,hoe waren je ervaringen over dit prachtig land en waar heb je vrijwilligerswerk gedaan in Thailand?
Buiten het vrijwilligerswerk,heb je ook iets van het land gezien?
Misschien kan je deze keer Thailand combineren met Laos? het land is nog niet zo toeristisch en veel te bieden.( natuur, cultuur, gezelligheid, authenticiteit)
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht op de verschillende Aziatische landenforums hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorbereidingen,Marjolein !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

Hoi Georgessiam,
Wat leuk, al zo snel een reactie!
Ik heb voornamelijk in het zuiden van Thailand gezeten destijds, in de buurt van Songkla, Hai Yai. Heb een geweldige tijd gehad daar, Engelse les gegeven. Helaas geldt er nu geloof ik een negatief reisadvies daar wegens terrorisme de afgelopen jaren. Buiten het vrijwilligerswerk veel weekendtrips gedaan en daarna nog doorgereisd naar de eilanden (Koh Samui, Koh Phi Phi) en Chiangmai en Bangkok. Thailand is inderdaad een prachtig land. Ik heb zin om het weer te gaan zien, maar ga deze keer ook naar Laos, Myanmar, Cambodja en Vietnam, dus nog veel nieuws e ontdekken! :smiley: Klopt het dat er (nog) geen reisforum is van Myanmar hier?

Hoi Marjolein,
Nou leuk dat je een mooie tijd hebt meegemaakt in Thailand.
Wat betreft Myanmar, je kan altijd je vragen posten in het Myanmar Forum hier op wereldwijzer !
groetjes,georgessiam.