Even voorstellen

Hallo allemaal,
Sinds gisteren ben ik dan ook maar eens lid geworden van wereldwijzer. Voor mijn andere reizen heb ik vaak andere fora gebruikt, maar die zijn vaak toch specifiek gericht op 1 land. Vandaar dat ik me nu hier ook aanmeld. Even wat korte vragen beantwoorden om mezelf voor te stellen:

• Welke landen heb je al bezocht?
    De meeste “standaard” landen in Europa heb ik wel bezocht, waaronder dus Frankrijk, Italie, Portugal, Spanje, Griekenland, Turkije etc. Naast deze landen ben ik vooral naar het Amerikaanse continent getrokken met reizen naar Mexico, Brazilie en Canada.

• Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken?
    Dit is een van de redenen waarom ik me hier aanmeld. Ik vind het erg leuk om zelf een reis uit te stippelen. Mede om de kosten te drukken, maar ook omdat ik het leuker vind om ergens zelf rond te reizen dan met een grote groep in een bus bijvoorbeeld. Voor de komende vakantie had ik mijn oog laten vallen op Tanzania + Zanzibar, maar de kosten daarvan vind ik behoorlijk hoog. Vandaar dat ik nu langzaam switch naar Kenia. Graag zou ik nog wat interessante opties van anderen horen en struin daarom een beetje het forum af. Zuid-oost azie (indonesie, india, thailand) lijkt me ook nog erg interessant.

• Wat is je favoriete land?
    Ik moet zeggen dat (als ik per se moet kiezen) dat Brazilie toch mijn favoriet is.

Hoi Niek,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je misschien overweeg om op reis te gaan naar Thailand !
Zelf kom ik al jaren naar dit Magische land van de glimlach.
Volgende dingen zijn het bezoeken waard:
Bangkok: het Grand Palace en de Wat Phra Kaew (het heilgste boeddha-beeldje van Thailand), de Wat Po, de Wat Arun, Chinatown, een tochtje met een longtailboot over de Chao Phraya-rivier, de avondmarkt in Patpong.
Chiangmai is een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de avondmarkt en in de schaduwrijke straatjes. Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen.Ook de mooie tempel “Wat Phra Singh” mag niet vergeten worden tijdens je bezoek aan Chiangmai.
Wat je zeker moet bezoeken,is Wat Umong(niet toeristisch)je vind daar een hoge chedi alsook een tunnel onder de chedi,met boedhabeeldjes waar de mensen bidden.
In het Wat Umong park vind men ook nog een aangelegde visvijver,plaatselijke souvenier shop waar men allerlei boeken kan kopen.
Mensen die met levensvragen zitten ,kunnen s’zondags met de plaatselijke monniken spreken.
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven
Ook leuk is een dagtocht naar de Gouden Driehoek, voorheen vooral berucht om de opiumhandel tussen Laos, Thailand en Myanmar.
Wat betreft eilanden,Kijk even naar Koh Chang,gelegen op amper vier uur van Bangkok en ideaal als een afsluiter na een tocht door Thailand.
Koh Chang biedt tal van mogelijkheden ivm verblijf. Gaande van het meer toeristischere noorden (Whitesands), het meer familiale(rustigere) gedeelte in het centrum (Klong Prao en Kai Bae), het backpackers gebied in Lonely Beach en het zeer rustige Bang Bao(vissersdorpje) in het zuiden van het eiland.
Als je met vragen zit over dit magische land,dan kan je altijd een berichtje posten op het Thailand Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Niek !
groet,georgessiam