Even voorstellen

Hallo allemaal,
ik ben José, ik kom hier gezellig rondneuzen om inspiratie op te doen voor mooie reizen en ervaringen te delen. De afgelopen jaren heb ik al verschillende mooie reizen gemaakt oa naar Nieuw Zeeland, Kenia en Tanzania, Zuid Afrika Namibie Botswana, Chili Argentine, Peru Bolivia en Borneo. Deze reizen hebben mijn reisvirus alleen nog maar meer aangewakkerd, dus als iemand nog mooie bestemming weet…
Binnenkort (maart) ga ik naar IJsland, dus ik zal nu maar eens een kijkje gaan nemen op het IJslandforum.
Groetjes José

Hoi Jose,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al wat aardig landen bezocht in het verleden als ik je lijstje bekijk !
Hier op wereldwijzer hebben we verschillende landenfora’s waaronder het IJslandforum daar kan je altijd terecht indien je vragen over IJsland moest hebben.
IJsland heeft veel snelstromende watervallen waarvan de Gouden Waterval, de Gulfoss een van de bekendste is. Het snelstromend water spat meters naar beneden. Een andere waterval is de Seljalandsfoss, waar je ook achterlangs kunt lopen.
Een must is uiteraard de beroemde Blue Lagoon bij Keflavik in het zuiden van IJsland te gaan bezichtigen.
In iedergeval succ6 nog met je voorbereidingen Jose!
groet,georgessiam.

Hoi José,

Welkom op het forum!
Ik heb zelf in IJsland gereisd in april 2007, dus ook wat de IJslanders nog ‘winter’ noemen. Mijn IJsland-specifieke tips vind je op mijn website onder Travel > Iceland.

Ideeën voor bestemmingen:

• Nicaragua: veel vulkanen en vulkanische activiteit, leuke koloniale steden, stranden, jungle en mistbossen, aardige mensen, ongeveer even duur als Bolivia / Peru (dus goedkoop reizen), gebieden met heet klimaat maar ook koelere hoger gelegen gebieden.
  • Laos: prachtige donkergroene karstbergen die recht omhoog steken, rustig (weinig inwoners), veel mooie tempels, leuke kleine stadjes (waarvan sommige met Franse koloniale architectuur), veel rivieren dus je kunt bv. gaan kayakken, superlieve mensen, goedkope (Thais-achtige) massages, superlekker eten, redelijk goedkoop.
  • Malawi: relatief rustig, klein en behapbaar, superlieve gezellige mensen (de leukste die ik ooit heb meegemaakt los van Brazilianen), een leuk groot meer waar van alles te doen is, diverse mooie berggebieden voor wandelingen. Mozambique schijnt ook erg leuk te zijn.
  • Andalusië in Spanje: dichtbij dus goedkoop vliegen, cultureel heel anders dan Nederland, superlekker eten (mmmmm!), aardige rustige mensen, veel mooie witte dorpen, veel moorse invloeden en lekker weer. Ook goedkoop, vergeleken met Nederland. Niet in onze zomer gaan, te heet.
  • Brazilië: best duur, maar ontzettend leuke mensen (net zo gezellig en kletserig en behulpzaam als Malawianen, vond ik), veel muziek, boeiende snel ontwikkelende cultuur met een enorm divers verleden, heel diverse natuur (echt niet alleen regenwoud), leuke kleine koloniale stadjes (en natuurlijk ruige grote steden), veel strand, lekkere fruitsapjes e.d. Misschien leuk om een keer 2 weekjes een all-in deal te boeken maar dan toch wat rond te reizen vanuit dat hotel. Maar ook de moeite waard om een maand of langer rond te reizen.
  • Hopelijk kan ik binnenkort Colombia toevoegen aan dit lijstje want daar ga ik volgende week heen! :smiley:

Maar eerst: veel plezier in IJsland! Hopelijk heb je het geluk om noorderlicht te zien. Dat vond ik echt overweldigend. Maar de landschappen ook.

Goeie reis!
Cécile

Bedankt, voor alle tips georgessiam en Cécile! Daar kan ik zeker wat mee.
Ik heb ook meteen een kijkje op je site genomen Cécile, jij hebt ook al heel wat mooie reizen gemaakt! Je hebt me ook erg nieuwsgierig gemaakt naar Nicaragua (ben gek op vulkanen)…, maar eerst maar eens naar IJsland. Ik hoop stiekem ook een beetje op het noorderlicht. Veel plezier in Colombia!
Groeten José

Qua vulkanische activiteit kun je je hart ophalen in IJsland! Van die Strokkur geiser bij Geysir die ongeveer elke 10 minuten af gaat, kreeg ik geen genoeg, heb wel een uur staan kijken of langer. En hoe toeristisch de Blue Lagoon ook is, ik vond dat superleuk. Je voelt gewoon echt dat het op sommige punten heter is dan andere. Vooral het Myvatn gebied (en dan specifiek Hverir) in het noorden heeft veel mooie lavavelden en bubbelende modderpoelen en stomende rotsen enzo. Daar had ik ook het geluk om noorderlicht te zien.
Hoe lang ga je? En met een auto rondrijden, of blijf je in de omgeving van Reykjavik?

In Nicaragua kun je van een actieve vulkaan af boarden, de Cerro Negro bij León in de buurt, zittend op een speciale plank. Ik ging met 46km/u eraf! En in het grote meer daar is een eilandje, Ometepe, dat bestaat uit een dode en een actieve vulkaan. En waar dus mensen op wonen.

Veel plezier in IJsland!